L'In-Edit anuncia un altre cartell cuidat i eclèctic

El festival de documental musical presentarà cintes sobre Edwyn Collins, The Jam i Miguel Poveda

1
Es llegeix en minuts
JUAN MANUEL FREIRE / BARCELOA

Del 29 d'octubre al 8 de novembre, el festival In-Edit tornarà a convertir Barcelona en capital mundial del documental musical. Aquest dimecres, Cristian Pascual (director) i Luis Hildalgo (director artístic) han anunciat una bona part (un 75%) del programa per a aquesta nova edició, que ja és la tretzena. “Podrem superar el tretze”, ha dit el poc supersticiós Hidalgo.

Per escapar de la mala sort, el festival compta amb algunes pel·lícules dedicades a noms coneguts, però Hidalgo ha avisat que un nom no es repeteix a menys que el film en si aporti una visió diferent. La icona del pop escocès Edwyn Collins torna com a protagonista de 'The possibilities are endless', en què es posa l'espectador en la vida de Collins i la seva dona després del doble infart cerebral sofert per l'artista. També haurien d'arrossegar públic els films dedicats a The Jam, Adam Ant, Sparks, Wilko Johnson (amb direcció de Julien Temple), Miguel Poveda, Chavela Vargas, l'escena hardcore clàssica de Washington D.C. o el festival heavy metal Wacken Open Air.

Notícies relacionades

Però l'In-Edit també és una oportunitat per conèixer artistes, escenes i històries potser no tant de domini públic. El festival projectarà films sobre el músic experimental Eugeniusz Rudnik, el grup de gospel The Jones Family Singers, un doble de veu d'Elvis (Orion) i la diàspora maliana, per posar només alguns exemples.

Aquest any, el protagonista de la retrospectiva és Tony Palmer, veterà director de premiats films sobre músics, de The Beatles a Leonard Cohen, passant per Maria Callas. La seva 'masterclass' tindrà lloc en un espai inèdit per a l'In-Edit: el Palau de la Música Catalana.