LA 13a EDICIÓ DE LA CITA ESTIVAL AMB EL JAZZ
Joves i veterans reten homenatge a Miles Davis
El San Miguel Mas i Mas Festival obre recordant el músic al Palau
El San Miguel Mas i Mas Festival inaugura la13a edició demà amb un homenatge a Miles Davis (1926-1991). El mític trompetista i compositor nord-americà va publicar el 1960 el seu famós disc Sketches of Spain amb el compositor i arranjador Gil Evans. Coincidint amb el 55è aniversari de la seva publicació i també el de la sala Jamboree, el Palau de la Música Catalana acollirà un tribut a Miles Davis. Sketches of Catalonia, així es diu el concert, estarà protagonitzat per una jove big band dirigida per Joan Chamorro a la qual se sumaran destacats solistes com la multiinstrumentista Andrea Motis, el saxofonista Llibert Fortuny, el trompetista Matthew Simon, el guitarrista Jordi Bonell, la cantant i contrabaixista Magalí Datzira i el baixista Carles Benavent.
Artistes de diferents generacions, consagrats i per descobrir, s'uniran en aquest concert que revisitarà clàssics de Miles Davis de diferents èpoques. «Hi ha trossos de saxo molt difícils però m'estic divertint molt als assajos», destaca Nil Llebrer, un jove músic de 13 anys. Al seu costat, el trompetista Víctor Carrascosa, que en té 12, assenteix però no li fa res explicar que ell, a diferència del seu company, no és cap fan de Miles Davis. «Suposo que quan sigui més gran m'encantarà. A mi m'agrada més Charlie Parker», afirma. Enrique Morente, a qui està dedicada la sala Omega on treballen aquests dies al Taller de Músics de Can Fabra, estaria encantat de veure l'entusiasme d'aquest planter del jazz. La intèrpret més jove, Elsa Armengol (trompeta), ni tan sols arriba amb els peus a terra des de la cadira. Però no passa res, ho soluciona encreuant els peus i asseient-s'hi a sobre.
«El repertori serà semblant al que vam interpretar a l'Apolo fa quatre anys amb la Sant Andreu Jazz Band i que ja vam gravar en disc», recorda Chamorro. «Ara la gent podrà conèixer els nous músics de la banda, molt canviada en la secció de vents, i escoltar alguns temes diferents», va afegir. «La Sant Andreu Jazz Band s'ha convertit en un no parar de jazz», afegeix. Esteve Pi, a la bateria; Joan Munné, al piano, i Curro Gálvez, al contrabaix, reforçaran la formació.
Notícies relacionadesUN REPTE PER ALS JOVES / Versionaran cançons originals de Miles Davis i estàndards que ell solia interpretar com All of you i Quasimodo. «El repertori va més enllà de Sketches of Spain. Abraça tot el que va fer Davis, del be bop al jazz fusió». Estàndards com By, by, Blackbird i Nature boy i clàssics com It never entered my mind també sonaran. «Per als joves músics aquest tipus de concerts suposa un repte que els permetrà créixer i aprendre molt. Per a ells és important actuar amb professionals com Llibert Fortuny, que farà uns cinc temes amb nosaltres, o amb Carles Benavent», afirma Chamorro. Benavent és l'únic que va tenir l'oportunitat de tocar amb Miles Davis. «Va ser en l'última etapa de la seva vida en un concert organitzat per Quincy Jones», recorda Charmorro. Benavent serà l'encarregat d'acomiadar la nit amb el famós So what.
El San Miguel Mas i Mas festival comptarà amb 300 actuacions i un centenar de produccions que ompliran Barcelona de música fins a l'1 de setembre. Entre aquestes destaca la del pianista compositor i improvisador menorquí Marco Mezquida, un sorprenent músic que oferirà el seu primer recital al Palau de la Música el dia 4 d'agost.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
