CRÒNICA
Anastacia, heroïna del pop
La cantant de Chicago va mostrar el seu poder a Barcelona
Anastacia, durant el concert que va oferir el dilluns a Barcelona. /
Va tornar, el dilluns, Anastacia a Barcelona, al Festival Jardins de Pedralbes, i amb ella una idea de superdona que vessa poder i actitud positiva, que és capaç de qualificar de «benedicció» el seu segon càncer perquè le ha ajudat a prendre consciència de les seves forces, i que desitja cobrir tots els fronts: cantant de poderós registre, ciutadana sensible a la beneficència, xou woman i amiga dels seus fans. A bord d'un repertori una mica menys original que ella mateixa.
Ple en el pati de butaques per a un concert que fue un recorregut per hits dels últims 15 anys i que va desprendre una altra lectura en clau d'autoajuda i superació. En un dels seus (molts) parlaments, Anastacia va al·ludir al seu càncer de mama agraint el suport dels fans. «Sense això, la meva música no seria la mateixa», va assenyalar. Desde luego. Seguro que un no canta una tornada pop de radiofórmula amb la mateixa actitud quan ha advertit la presència de la mort rondant al seu voltant.
Notícies relacionadesAmb tot, la seva música no s'ha fet més transcendent, ni més pretensiosa. La cantant de Chicago segueix acudiendo a un pop de superproducció, amb abundants guitarres rockeres i alguna que otra inflexió soul. A Pedralbes va tirar d'èxits des del començament, amb Left outside alone, a través de Sick and tired i Welcome to my truth. «Aquesta gira es basa en la música», va advertir. No és una perogrullada: Anastacia ha vestit molts dels seus xous amb ocurrències teatrals i guiños a Las Vegas (per exemple, fa sis anys en Cap Roig). El dilluns tocava cantar i lluir historial de hits (encara que va faltar la balada I belong to you, el seu duo amb Eros Ramazzotti).
PRÉSTECS ROCKERS / Va començar amb ímpetu, va baixar una mica el ritme amb l'atmosfèrica Pieces of a dream i una semiacústica Heavy on my head, i va mostrar el seu cor hardrockero amb versions d'AC/DC (Back in black) i Guns n'Roses (Sweet child o' mini), procedents del seu disc de versions It's a man's world (2012), que va cantar forçant i trencant la veu. Va cuidar la seva relació amb els fans responent preguntes dipositades en una caixa, qüestions más bien banals («¿què faig en una situació embarazosa? Simplement riure») i, abordant el tram final, va combinar l'agradable r'n'b de Defeated amb les brillantors pop de Paid my dues, One day in your life i el seu primer èxit, I'm outta love (2000), que va cantar al borde de l'escenari, estrenyent mans i posant per a selfies. Cuidar del fan és essencial.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Alejandro González Iñárritu, cineasta: "No crec en la perfecció; el que m’interessa és el rigor"
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
