Adéu a un referent musical
Peret és Peret, i no hi ha ningú igual
Peret és Peret, i no hi ha ningú igual_MEDIA_1
La certesa de la mala notícia va ballar una estona entre diferents mitjans, però ara ja no hi ha marxa enrere: Peret ha mort. És moment per al record, i el lament. Però demà comença una nova etapa. Una pèrdua d'aquesta magnitud sempre obre nous camins. Per començar, la rumba catalana ha passat de monarquia a república en uns instants. No hi ha ningú a la seva altura i si podem escollir, els rumbers optarem per la república. Peret és Peret, i no hi ha ningú igual.
Dit això, també és moment per fer balanç, recuperar, revisar i estudiar el seu llegat. La seva carrera discogràfica es remunta al 1963, i la seva dedicació artística va començar molt abans, als anys 40. Pel que fa a longitud, aquesta trajectòria és inabastable, però és encara més immensa si tenim en compte la intensitat amb què l'ha viscut i la seva capacitat de treball. A més, la seva creativitat i estil han inspirat artistes de tota mena, procedència i edat. La seva projecció i influència és totalment transversal. Per això la notícia ha recorregut tot tipus de canals i altaveus.
Analitzar a fons la seva obra
Notícies relacionadesA més de la família, els amics i tota la comunitat gitana, Peret també deixa òrfena l'entitat Foment de la Rumba Catalana (FORCAT), que presidia de forma honorífica des del 2009. Aquest col·lectiu agrupa gran part dels artistes de rumba catalana de l'actualitat, així com un gran grup de persones interessades, dedicades o aficionades a aquesta música de casa nostra. Amb el seu apadrinament, l'entitat ha aconseguit valorar el seu llegat i el de molts artistes. Però encara ens queda feima per fer, sobretot a aquells que ens agrada gratar en la història musical. Cal documentar, catalogar i analitzar a fons la seva obra; apreciar i explicar el seu talent; i ponderar l'impacte i la projecció d'un dels artistes més internacionals del nostre país.
Avui ja no comptem amb la seva presència, però recordem la seva figura. No podrem disfrutar dels seus directes, però ens queden les seves cançons i els seus discos. No ens guiarà més, però ens deixarem inspirar per la seva creativitat i determinació. Pere Pubill Calaf ha mort, però Peret continua viu.
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
- Segona vida (19) / MARCOS SENNA Marcos Senna, exjugador: "Els immigrants que venen a fer el mal perjudiquen els que venim a integrar-nos"
