GUARDÓ
Premi d'Art i Mecenatge per a la col·leccionista Pilar Citoler
La dentista saragossana posseeix més d'un miler d'obres d'art contemporani en la seva col·lecció Circa XX
La col·leccionista saragossana Pilar Citoler ha guanyat el premi Art i Mecenatge 2014, que impulsa La Caixa, per "l'elevat nivell artístic" del conjunt de la seva col·lecció Circa XX, construïda al llarg de 44 anys, segons un comunicat fet públic avui.
El jurat, compost per Carlos Fitz-James Stuart, Felipa Jove i Juan Uriach, també ha reconegut el paper exercit per aquesta dentista en el suport a la creació artística espanyola, la seva contribució a la dinamització de l'art, així com el seu compromís "decidit" amb les institucions públiques i privades implicades en la difusió de l'art.
Així mateix, remarca "l'efecte exemplaritzant" de Citoler, que "estimula la pràctica del col·leccionisme, com mostren les diverses exposicions que han visibilitzat la seva col·lecció" i la seva "aposta permanent" pels nous formats, "assumint riscos en les seves adquisicions".
Per una altra part, el jurat reconeix la seva "enorme generositat" al donar el 85% de la seva col·lecció a la Comunitat d'Aragó per a la seva conservació i la seva difusió permanent.
Un miler d'obres
La col·lecció Circa XX està composta per més d'un miler d'obres d'art contemporani, tant nacionals com internacionals, i de gèneres molt diversos, com pintura, escultura, bibliofília contemporània i gràfica.
Recull les avantguardes artístiques del segle XX i les primeres tendències del XXI, amb obres dels artistes espanyols de postguerra, els membres dels grups El Paso i de Conca, així com d'artistes normatius i geomètrics i del pop nord-americà i anglès.
Pilar Citoler va comprar el seu primer quadro el 1969 a la Galeria Juana Mordó i va adquirir la casa del pintor Eusebio Sempere a Conca, que ha representat un lloc molt significatiu per al desenvolupament de la seva col·lecció.
Altres premis
Notícies relacionadesÉs membre del Patronat del Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia (MNCARS) des de gener del 2005, any en què va rebre el premi Arco al col·leccionisme privat a Espanya. Al llarg de la seva trajectòria ha rebut altres premis, com la Medalla de Oro al Mérito en las Bellas Artes.
Des de l'any 2006, la Fundació Pilar Citoler atorga el Premi Biennal Internacional de fotografia Pilar Citoler, amb què es premia la trajectòria i el discurs de fotògrafs contemporanis.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic