Decisió estratègica

Getty Images obre el seu arxiu fotogràfic a la xarxa

Les instantànies es podran inserir amb codi 'embed' en pàgines web sense finalitats comercials

La pàgina web de Getty images.

La pàgina web de Getty images.

1
Es llegeix en minuts

Getty Images, empresa líder mundial en distribució de fotografies, ha decidit obrir als internautes part dels seus arxius perquè usin gratuïtament les seves instantànies en pàgines web, blogs i xarxes socials, encara que sense finalitats comercials, ha informat aquest dijous la companyia.

Aquest servei, disponible des d'aquest dijous, funciona mitjançant codis d'inserció ('embed'), associats a les fotografies que es poden copiar i compartir en xarxes socials o enganxar al codi font d'una web o un blog.

"Getty Images està liderant el camí per crear un món més visual. La nostra nova funció d'inserció fa que sigui fàcil, legal i gratuït que qualsevol comparteixi les nostres imatges", diu l'organització, que fins ara cobrava sempre per l'ús de les seves imatges.

Extens catàleg

L'empresa compta amb un extens catàleg actualitzat en què és possible trobar instantànies captades per professionals des dels convidats a festes dels Oscars fins a fotos del futbolista Lionel Messi en el partit amistós d'aquest dimecres de l'Argentina contra Romania, i retrats de Barack Obama celebrant la seva victòria electoral el 2008.

Notícies relacionades

"Es pot utilitzar únicament el contingut de Getty Images inserit amb fins editorials (relacionat amb actes que són notícies o d'interès públic). No es pot utilitzar amb ànim de lucre --publicitat, promocions-- o per suggerir patrocinis", diuen les condicions legals establertes per la companyia.

Segons 'The Wall Street Journal', darrere d'aquesta decisió estratègica de Getty Images, hi ha el fet que els seus gestors trobaven molt contingut de la seva propietat que s'estava utilitzant sense permís a internet i que s'havia convertit en material de domini públic, fàcilment localitzable en buscadors.