AUTOR D''INCENDIS'
Mouawad protagonitza l'impactant monòleg 'Seuls' al Lliure
Sempre a la recerca de la identitat, com ja va fer en la seva monumental tetralogia La sang de les promeses (Litoral, Incendis, Boscos i Cels), el creador d'origen libanès Wajdi Mouawad torna a indagar en les seves arrels i en la construcció del jo a Seuls, impactant monòleg que protagonitza des d'avui fins diumenge al Lliure de Montjuïc. L'autor, actor i director quebequès pinta un fascinant retrat amb tocs autobiogràfics que culmina amb una potent performance plàstica. Són dues hores de lisèrgic viatge al jo en conflicte, a la recerca d'aquella identitat trossejada que el creador intenta reconstruir amb el seu teatre.
«¿Qui som i qui creiem que som?», es pregunta Mouawad en una obra en què es desdobla (amb ajuda de projeccions) per viatjar a l'oblidada llengua materna, a buscar el seu pare i la infància perduda. Ell, com el seu protagonista, va viure la infantesa al Líban dessagnat per la guerra civil, va fugir amb la seva família a França i va acabar al Quebec.
En escena, el creador interpreta Harwan, un home de trenta anys de Mont-real a punt de defensar la seva tesi sobre el seu admirat director Robert Lepage. Després d'una sèrie d'esdeveniments, es troba tancat durant una nit en una de les sales del museu Hermitage de Sant Petersburg. La nit serà llarga i en un exercici catàrtic es traslladarà a la capçalera de la seva llengua materna. Entre poderoses imatges (algunes de brutals) s'entreveuran referències edípiques, frustracions i interrogants. ¿Què ha quedat en la seva memòria del Líban? ¿Què li queda dels seus orígens? ¿Qui és Wadji Mouawad?
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Les obres del Camp Nou sumen 2 milions d’euros en multes
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
- Inundacions recurrents El Govern i Alcanar tracen el full de ruta per expropiar les cases dels primers refugiats climàtics de Catalunya
- Investigació judicial Un exvicepresident del Barça nega davant del jutge que autoritzés comissions pel fitxatge de Malcom
