El Premi Pritzker distingeix la dimensió poètica de l'arquitecte Toyo Ito
El japonès és autor de les Torres Porta Fira i de la façana de l'hotel Suites Avenue
L’arquitecte Toyo Ito, en la seva visita a Barcelona el 2009. /
L'arquitecte japonès Toyo Ito, autor de les Torres Porta Fira i de la façana de l'hotel Suites Avenue, ha estat distingit amb el premi Pritzker, el més prestigiós guardó destinat a l'arquitectura, segons ha anunciat el president de la Fundació Hyatt, que patrocina el premi. Ito és el sisè japonès que obté aquest guardó -considerat com el premi Nobel de l'arquitectura- després de Kenzo Tange, el 1987, Fumihiko Maki, el 1993, Tadao Ando, el 1995 i l'equip Kazuyo Sejima i Ryue Nishizawa el 2010. La cerimònia de concessió del premi es farà a Boston el pròxim 29 de maig a la Biblioteca John F. Kennedy, coincidint amb l'aniversari del malaguanyat president.
Ito és considerat com un creador d'edificis atemporals i el jurat del Pritzker ha destacat la seva habilitat “per infondre en els seus dissenys una dimensió espiritual i poètica que transcendeix totes les seves obres”. Entre les creacions més destacades de l'arquitecte de 71 anys, que va néixer a Corea durant l'ocupació japonesa, són la Torre dels Vents de Yokohama, la Mediateca de Sendai i el pavelló de la Serpentine Gallery a Londres.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
