CERTAMEN DE CINE FANTÀSTIC

Sitges projecta un fascinant documental sobre 'L'enfer', una pel·lícula inconclusa d'Henri-Georges Clouzot

El film es pot veure a la secció paral·lela Seven Chances, apartat que reuneix set pel·lícules d'autor seleccionades per set crítics

Romy Schneider, en una imatge del film.

Romy Schneider, en una imatge del film. / EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts
DESIRÉE DE FEZ

Un dels apartats paral·lels més interessants del Festival de Sitges, sovint eclipsat per la secció oficial competitiva i altres de més vistoses, és Seven Chances, un apartat que reuneix set pel·lícules d'autor -i sense estrena comercial prevista a Espanya- seleccionades per set crítics. Entre els títols programats aquest any, brilla amb especial forçaL'enfer d'Henri-Georges Clouzot, que es pot veure aquesta tarda a les 20.15 hores al cine Prado.

Es tracta d'un atípic documental, dirigit conjuntament per Serge Bromberg i Ruxandra Medrea, que intenta ordenar les imatges d'una pel·lícula inconclusa del mestre Henri-Georges Clouzot (El salario del miedo, Las diabólicas), a la vegada que dibuixa la seva personalitat, recorda la seva importància en la història del cine i esbossa la seva manera de treballar. En especial, mostra la seva relació amb el setè art durant la difícil gestació deL'enfer(1964), una pel·lícula que va abandonar poc després de començar aclaparat per un rodatge megalòman que el va superar.

Imatges hipnòtiques

Notícies relacionades

El 1994, Claude Chabrol va dirigirEl infernoa partir del guió escrit per Clouzot per a la pel·lícula que mai arribaria a acabar. De l'argument d'aquell film es dedueix queL'enferanava a ser unthrillerpsicològic al voltant del fantasma de la gelosia.

Mai sabrem amb seguretat com hauria estat aquesta pel·lícula, però les fascinants i hipnòtiques imatges reunides aL'enfer d'Henri-Georges Clouzot, amb una bellíssima Romy Schneider com a objectiu de la mirada del cineasta, fan intuir que, molt probablement hauria estat una altra obra mestra de Clouzot.