CRÍTICA
'Buried' (Enterrado), tensió envasada al buit

Buried (Enterrado) Rodrigo Cortés Tensió envasada al buit_MEDIA_1
Durant una hora i mitja,Buried ens fica dintre d'un taüt amb l'actor Ryan Reynolds. No hi ha pròleg, no hi haflashbacks.L'exercici de minimalisme fílmic resultant no és precisament divertit. Tampoc és apte per als febles de cor, els claustrofòbics o aquells que van al cinema perquè busquen escapisme o entreteniment. Al cap i a la fi, la por de ser enterrat viu deu ser tan antiga com el ritual de l'enterrament mateix.
És veritat que l'excés de satisfacció de la pel·lícula amb la seva pròpia intrepidesa està a punt de fer que l'espectador posi més interès a desconstruir el truc narratiu que no pas a sentir la circumstància dramàtica, que la pel·lícula es torni més una declaració autoral d'intencions que no pas una història en la qual el públic pugui creure.
Afortunadament, el director Rodrigo Cortés se salva del perill amb molta habilitat. Aconsegueix que ens sigui impossible apartar la mirada de l'interior de la caixa i fins i tot que ens sentim a dins, notant la por, la ràbia i la frustració i, sobretot, una sensació visceral de malestar. Durant una estonaBuried funciona també com a retrat grotesc de la insignificança de l'individu davant el món corporatiu, especialment en temps de guerra, però el seu objectiu no és alimentar l'intel·lecte de l'audiència, sinó destrossar-li els nervis. I caram si ho aconsegueix.
- NARCÍS MARTÍ FILOSIA "Pintant soc feliç: ningú m’aplaudeix i ningú em xiula"
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor
- Relacions interpersonals El celibat voluntari s’obre pas entre les joves: «Fa dos anys que estic sense relacions i mai he estat millor»
- Nomenclatura El barri de Navas s’encamina a votar sobre el seu nom
- Successos Ferit un home al carrer Urgell de Barcelona després de rebre un tret
- Per salivar Cinc bons restaurants per a una breu escapada al Maresme
- Millora de l’administració pública El Govern pretén reduir la burocràcia i simplificar 170 tràmits administratius
- Estratègia per als comicis del 2027 ERC vol que les dones liderin el 40% de les seves llistes municipals
- ANÀLISI En el punt de mira, l’UCO no desisteix
- Defensa Enginyers treballen a Getafe per fer invisibles els avions de combat