FESTIVAL
Kris Kristofferson i Patti Smith aniran a Porta Ferrada
La rockera i l'ídol country actuaran a Sant Feliu de Guíxols a finals de juliol
El Festival de la Porta Ferrada, de Sant Feliu de Guí-xols, comença a tancar contractes i s’anota dos sonors punts per a la seva pròxima edició: el retorn de Patti Smith i el debut de Kris Kristofferson en territori català. Dos recitals que tindran lloc amb pocs dies de diferència, el 23 i 27 de juliol, respectivament.
Patti Smith oferirà a l’Espai Port una actuació amb la seva banda emmarcada en una gira que prèviament l’haurà portat a Huelva, Cartagena, Vigo, Madrid i Sant Sebastià. Tot i que l’autora deHorsesestà preparant un nou disc, encara no hi ha confirmació oficial sobre la seva data d’edició. Sí que està al carrer, tot i que, per ara, només en anglès, el llibreJust kids, un volum de memòries sobre els seus dies de convivència amb el fotògraf Robert Mapplethorpe, a finals dels anys 60 i principis dels 70. Un text amb epicentre al cèlebre Chelsea Hotel novaiorquès, i que evoca el seu tracte amb Andy Warhol, Jimi Hendrix, Allen Ginsberg i altres figures.
EXPOSICIÓ DE FOTOS / La visita de la poeta protopunk vindrà acompanyada d’un inèdit acte paral·lel: una exposició de fotos i dibuixos seus al monestir de Sant Feliu de Guíxols. Es tracta del primer fruit de la col·laboració amb la seu del Centre d’Art Carmen Thyssen-Bornemisza a Sant Feliu, que ha de començar a construir-se en els pròxims mesos i es prolongarà durant tres o quatre anys. L’exposició serà inaugurada el 24 de juliol per Patti Smith, que es quedarà alguns dies a la localitat empordanesa.
El recital de Kris Kristofferson és un esdeveniment de primer ordre per als aficionats al country i la música americana. No ha actuat mai a Espanya, i la seva visita a Porta Ferrada, en un escenari amb unes 700 localitats que s’habilitarà a la zona del port, s’integra en un tourque inclou una data al festival Jazzal-
dia, de Sant Sebastià, del 21 al 25 de juliol.
Molt conegut també per la seva faceta d’actor, Kristofferson, que al juny complirà 74 anys, ha revitalitzat amb força la seva carrera musical els últims temps a través del seu tàndem amb el productor Don Was en dos brillants treballs de maduresa,This old road(2006) iCloser to the bone(2009). A la Porta Ferrada oferirà un recital en solitari.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Primers refugiats climàtics
- La crisi habitacional 83 ajuntaments catalans opten a les ajudes de la llei de barris
- 8 de cada 10 reformes eludeixen l’eficiència energètica a Espanya
- El Parlament avala els veïns a demanar desnonaments per ocupacions
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge