EL GP DE SILVERSTONE

Alonso crida a la calma: «Potser a Hongria tornem al podi»

Alonso crida a la calma: «Potser a Hongria tornem al podi»

Dpa

3
Es llegeix en minuts

Tres mesos enrere, al garatge d’Aston Martin es vivia una festa contínua. Fernando Alonso brillava en cada classificació i rematava en carrera, només superat pels Red Bull. Fins a tres vegades va arrencar des de la primera fila, només superat per un Max Verstappen pletòric i en el millor moment de la seva carrera esportiva. A Barcelona el que molts anomenen el ‘souflé’ va començar a baixar i l’asturià va haver de conformar-se amb la setena posició.

I tot i que va semblar ‘ressuscitar’ al Canadà, on va ser segon, el cert és que Aston Martin ja no ofereix la consistència amb què va començar la temporada. A Silverstone, Fernando partirà novè, molt lluny del seu objectiu en el gran premi de casa per al seu equip: «Ens tocarà remuntar per sumar tots els punts possibles», va reconèixer després d’una altra ‘qualy’ decebedora.

«Sembla que els circuits de corbes ràpides no ens van bé, però potser a Hongria lluitem pel podi i tornem a la confusió. En caps de setmana amb el cotxe top hem fet podi i quan el cotxe no és top hem fet bons punts, com a Àustria. Un cinquè en esprint i carrera. Veurem si podem fer això també aquest diumenge, sisè, setè, el que sigui, cal mantenir la calma i mirar de minimitzar els danys», va comentar Alonso.

Lectura preocupant

La seva lectura, tot i que en clau positiva, no deixa de ser preocupant. Aston Martin lluita ja no només amb Ferrari i Mercedes, sinó que McLaren, Alpine i, fins i tot, un equip modest com Williams s’estan acostant per plantejar batalla. «A Àustria també semblava que volava tothom, però vam acabar sumant més punts que ells. Això no treu que siguem conscients que ens falta rendiment en el dia d’avui en comparació amb les primeres cinc carreres, és obvi i ho veiem tots. Però estem treballant en això. El Mundial no és una carrera, el nostre focus és a llarg termini», va remarcar Fernando.

«Els diumenges són el nostre punt fort, confio que demà puguem remuntar, però no sé si acabarem entre els cinc primers o anirem cap enrere. Portem deu grans premis i deu vegades a la Q3. Ho hauria firmat abans de començar», va assegurar. Respecte a la seva actuació a la ‘qualy’ de la Gran Bretanya.

«Vuitè era el màxim, però els set primers eren inabastables. És on ens tocava estar. Els nostres rivals ho estan fent molt bé, han portat millores»

Alonso, pilot d’Aston Martín

Notícies relacionades

Alonso va explicar que «he perdut en la corba set una dècima. Perquè durant la crono m’estaven dient que tots feien aquesta corba per dins. Jo tenia molt sobreviratge i la feia més llarga, feia més metres, però amb més estabilitat. A la Q3 he intentat fer-la per dins, com tots, però he tingut una fuetada. Després quan vaig veure els temps, potser podíem haver passat Alex Albon. Vuitè era el màxim, però els set primers eren inabastables. És on ens tocava estar. Els nostres rivals ho estan fent molt bé, han portat millores. Nosaltres ho hem fet molt bé en les nou primeres carreres i a veure en les següents 11 qui ho fa millor», ha reconegut.

«El circuit té característiques diferents dels anteriors, amb moltes corbes ràpides. A Barcelona i Àustria, circuits amb característiques semblants, també vam tenir problemes. A poc a poc estem descobrint punts febles del nostre cotxe que intentem millorar. Però el campionat són 22 carreres, no és el campionat del món de Silverstone, així que farem comptes al final de l’any», va insistir per acabar.