Fórmula 1

Verstappen aconsegueix la ‘pole’ del GP d’Espanya per davant de Sainz

El vigent campió i líder del Mundial va dominar amb gran autoritat la classificació i va ratificar que està a un altre nivell

Un brillant Sainz sortirà des de la primera línia i Alonso es va situar novè després de fer malbé el fons pla en una sortida de pista

Verstappen aconsegueix la ‘pole’ del GP d’Espanya per davant de Sainz
4
Es llegeix en minuts

Max Verstappen sortirà primer aquest diumenge en el GP d’Espanya de F-1 (15.00 hores), que es disputa al Circuit de Barcelona-Catalunya, un dels traçats més exigents i tècnics de la temporada. La carrera, la 33a consecutiva que es disputa a Montmeló, promet emocions fortes i un desenllaç incert, ja que la climatologia pot ser decisiva perquè es manté el risc de pluja.

Verstappen, que va aconseguir la quarta ‘pole position’ en set grans premis, liderarà la graella després d’una Q3 d’alta tensió. El de Red Bull, líder del campionat amb 39 punts d’avantatge sobre Checo Pérez, ha aconseguit l’objectiu amb el millor temps del cap de setmana (1:12.272). Espectacular rendiment de Red Bull aquest cap de setmana, però especialment de Max, que ha dominat totes les sessions en un circuit on el 2016 va aconseguir la seva primera victòria i on també va guanyar l’any passat.

Hem viscut una classificació molt estranya per les condicions delicades de la pista, on era complicat posar en temperatura els pneumàtics i això ha propiciat que alguns dels favorits fossin eliminats aviat. Charles Leclerc va caure inesperadament en la Q1 i en la Q2 van ser ‘tallats’ Checo Pérez i George Russell. Tres pilots que acostumen a ser protagonistes en la lluita per la ‘pole’ es van quedar fora sorprenentment.

Leclerc, eliminat en la Q1

Charles Leclerc, que l’any passat va aconseguir la ‘pole position’ aquí, s’ha vist eliminat en una Q1 molt estranya amb la millora progressiva de la pista. El monegasc, que abans del seu últim intent i a 4 segons de finalitzar la sessió ha sigut parat per la FIA per pesar el seu cotxe, ha sigut el penúltim. Checo Pérez es va salvar pels pèls. Una dècima el va deixar en la 15a plaça.

La Q1 es va parar tot just començar. Tots els pilots van sortir a la pista amb pneumàtics ‘slicks’ però l’asfalt encara estava mullat per la pluja caiguda durant el Lliure 3 i es van succeir les sortides de pista. Fernando Alonso va deixar grava després de sortir en l’últim revolt, a l’inici de la recta principal, i es va mostrar la bandera vermella perquè els comissaris poguessin netejar.

L’asfalt ha millorat progressivament i quan s’ha reprès la tanda tots els pilots han tornat a la pista amb ‘slicks’. La millora de l’asfalt era notable i els temps han començat a baixar ràpidament. Al final el millor temps ha sigut de Lewis Hamilton (1:12.937) i la distància entre Norris, que era segon, i Bottas, el primer eliminat, va ser únicament de set dècimes. Leclerc, Albon, Sargeant, Magnussen i el finlandès van ser els eliminats.

Pérez, amb males sensacions

Verstappen ja ha mostrat tot el potencial en la Q2, quan en el seu primer intent ja ha baixat per primera vegada d’1:13. El neerlandès ha parat el crono en 1:12.760, temps suficient per passar a l’últim tall. La batalla per entrar en la Q3 estava disputada i va tornar a sobresortir Lewis Hamilton, que en el seu primer intent aconseguia rebaixar el seu temps a 1:12 (1:12.999), sentenciant el pas a la Q3.

En les últimes voltes la classificació ha canviat radicalment. Amb Verstappen renunciant al segon intent i Lando Norris tornant a col·locar-se segon, en la mateixa dècima que l’holandès (1:12.776) i que Carlos Sainz (1:12.790), tercer. Els eliminats en la Q2 han sigut Pérez, Russell, Zhou, De Vries i Tsunoda. La gran sorpresa ha sigut la caiguda de Pérez, que aspirava a la primera línia, i també cal destacar l’incident entre Russell i Hamilton a final de recta, que van salvar un accident pels pèls.

[Calendari de la temporada de la Fórmula 1]

Verstappen, a un altre nivell

L’exhibició de Verstappen es va completar en la Q3. Només Verstappen va fer el primer intent amb pneumàtic nou, la resta ho va fer amb l’usat i Max ja va sentenciar la sessió marcant el millor temps del cap de setmana (1:12.272). Dues voltes clau per decidir la graella, probablement la més disputada a excepció de la ‘pole’.

Notícies relacionades

La batalla per la segona posició a la graella va ser espectacular, sobretot en els últims segons. Carlos Sainz aconseguint la seva millor posició de la temporada, un segon que deixa molt bon regust després dels últims problemes que ha tingut i que contrasta amb l’eliminació de Leclerc en el primer torn. De Sainz a Lance Stroll, sisè, hi havia dues dècimes i això reflecteix que car ha sigut tenir una plaça a la primera fila. Fernando Alonso, amb un cotxe que ha perdut rendiment amb la sortida de pista de la primera tanda, ha acabat finalment novè.

Leclerc mostrava la seva frustració al caure eliminat en la Q1