MUNDIAL D’F-1
Fernando Alonso brilla sota la pluja de Mònaco i acaba segon
Max Verstappen lidera de principi a final la carrera en l’exigent circuit urbà de Montecarlo, complicat per l’aigua
No hi ha hagut ‘miracle’ i Fernando Alonso no ha pogut evitar que Max Verstappen imposés la seva llei en el Gran Premi de Mònaco. El pilot neerlandès segueix intractable aquest any i s’ha marcat el seu quart triomf de la temporada, destacant-se al capdavant del Mundial respecte al seu company Checo Pérez, que ha acabat fora dels punts.
La carrera, molt a l’estil de les que se celebren al Principat, sense gairebé possibilitats d’avançar, ha tingut pocs al·licients fins que la pluja ha fet acte de presència en el tram final. Després del sensacional espectacle que van oferir Verstappen i Alonso a la qualificació de dissabte, només el factor meteorològic ha afegit ‘picant’ a la carrera. Avui Fernando no ha tingut opció d’atacar Max, tot i que ha conquerit un valuós segon lloc al podi, que ha completat Esteban Ocon.
L’estratègia per atacar Max
Verstappen ha arrencat amb mitjans, igual que Ocon, mentre Alonso i Sainz han apostat per una estratègia diferent amb els durs. La sortida ha sigut neta, amb Max al capdavant i Alonso mantenint a ratlla Ocon. Hamilton ha pressionat Sainz en la pujada, però el madrileny ha aguantat molt bé.
Stroll, endarrerit en 14a posició, s’ha tocat amb Albon i ha tornat al box abans de completar la primera volta. També han parat Hülkenberg i Pérez, últim en graella després del seu accident a la qualificació de dissabte. El mexicà ha tornat a pista amb dues posicions guanyades, tot i que encara lluny d’entrar a la zona de punts.
Toc de Sainz
Els pneumàtics d’Ocon han començat a degradar-se aviat i Sainz ha atacat el francès, però amb tant ímpetu que ha impactat lleugerament amb l’Alpine i el seu aleró davanter ha quedat despenjat. Ferrari ha optat per mantenir Carlos a la pista, mirant de minimitzar danys i amb un avís de la FIA «per causar una col·lisió». Immediatament després ha sigut Alonso el que ha disparat les alarmes al detectar un problema de ‘graining’ a la roda de davant esquerra: ¿Pot ser una punxada?, ha preguntat l’asturià, inquiet, que ja cedia 6 segons amb Verstappen.
Les ràdios dels equips han començat a alertar de pluja imminent. Sainz i Ferrari, per dues vegades, han llançat l’‘ham’ insinuant un ‘pit stop’ però Ocon no ha ‘picat’ i ha continuat gestionant les seves gomes.
Verstappen ha començat a degradar mentre s’ha trobat un ‘tren’ de pilots doblegats, entre els quals hi havia el seu company Pérez. Alonso, veient l’oportunitat, ha tirat a mort per deixar retallar diferències amb el líder de Red Bull. Ocon ha perdut temps amb una lenta parada però Sainz no ha pogut aprofitar la situació per guanyar-li la posició en el seu pas per boxs. Carlos ha censurat el seu equip per una tàctica estèril: «¿Per què m’heu parat?». Des del mur de la Scuderia li han indicat que no es tractava tant d’atacar Ocon sinó de protegir-se de Hamilton, que tenia a 1.7 segons: «¡No m’importa Hamilton!», ha replicat Sainz, furiós.
Arriba la pluja... i el caos
A falta de 26 voltes del final han començat a caure les primeres gotes i s’ha disparat el perill a l’asfalt de Mònaco. Ningú s’atrevia a parar i el primer a fer-ho, Alonso, no ha encertat al muntar mitjans, mentre tots els seus rivals optaven pels Pirelli d’aigua. El marge de temps del pilot asturià li ha permès corregir el seu error i tornar al box sense cedir posició, mentre el seu company Stroll s’ha estavellat fins i tot amb els intermedis.
Alonso ha tornat a pista a 22 segons de Verstappen però amb Ocon ja sol a 3.8, mentre que Sainz, molt agressiu intentat superar el d’Alpine sota el diluvi, ha anat a parar contra les proteccions. El madrileny ha sigut un dels ‘damnificats’ pel caos de parades i ha baixat a la vuitena posició.
Fernando ha arriscat al límit per rebaixar 3 segons per tornada a Max, tot i que el campió, amb 17 segons de marge, ha mantingut la calma en unes condicions de carrera cada vegada més difícils, amb molta aigua als dos primers sectors del circuit.
Notícies relacionadesRussell, que era cinquè darrere del seu company Hamilton i per davant de Leclerc, ha rebut una penalització de 5» per la seva maniobra a l’incorporar-se a pista. Stroll ha acabat baixant del cotxe per sumar el seu segon abandonament de la temporada.
Al final, Verstappen, Alonso i Ocon han pujat al podi en la carrera del Principat, que donarà pas, sense parar, a la cita de l’any per a Alonso i Sainz, un Gran Premi d’Espanya que es presenta més emocionant que mai el pròxim cap de setmana. Les grades del Circuit de Barcelona estaran a rebentar i a l’espera de l’anhelada victòria 33 d’Alonso, que va aconseguir l’última en aquest escenari fa ara deu anys i al volant d’un Ferrari.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Internacional Mor una dona de 80 anys després de ser oblidada per un creuer en una illa remota d’Austràlia
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
