El Gran Premi d’Espanya

Febre per la F-1 a Barcelona

  • Després de dos anys de restriccions per la pandèmia el Circuit ha venut totes les localitats.

  • La presència de Fernando Alonso i Carlos Sainz incentiva l’interès d’uns espectadors que podran accedir a la pista després de la carrera de diumenge.

Febre per la F-1 a Barcelona

CIRCUIT BARCELONA-CATALUNYA

4
Es llegeix en minuts

Després d’un inici de temporada de màxima intensitat, és el torn de Barcelona en la fórmula 1. El Gran Premi d’Espanya, que se celebrarà del 20 al 22 de maig, s’ha presentat al parc d’atraccions del Tibidabo com avançament de la festa que s’acosta i amb el cartell de tot venut. El 2020 la carrera es va celebrar a porta tancada per la pandèmia i l’any passat les restriccions només van permetre una assistència simbòlica, amb mil espectadors a les grades, que ara s’han quedat petites per la gran demanda dels aficionats, amb ganes de tornar a disfrutar del ‘gran circ’ i animats per la presència de dos pilots espanyols a la graella, Fernando Alonso i Carlos Sainz, per primer cop des del 2018.

Les entrades per al Gran Premi d’Espanya es van esgotar a finals de març i els responsables del traçat de Montmeló van haver d’oferir una alternativa, ampliant les tribunes A i M, instal·lant la nova tribuna I i oferint el paquet destinat al públic més jove, amb la promoció ‘online’ de 2.500 localitats que es van esgotar en només quatre minuts. És evident que a Barcelona hi ha més ganes que mai de fórmula 1.

Un Mundial molt disputat

Després del pas per Bahrain, l’Aràbia Saudita, Austràlia, Itàlia i Miami, el Mundial arriba a Espanya amb Charles Leclerc al capdavant de la classificació, tot i que els 46 punts d’avantatge que tenia després de la cita de Melbourne s’han reduït a només 19 respecte al vigent campió, Max Verstappen. El neerlandès ha guanyat els dos últims grans premis al volant d’un Red Bull que sembla haver aconseguit un plus respecte de Ferrari. Els de Maranello han anunciat millores per igualar la balança a Barcelona, on Carlos Sainz, impulsat per la seva grada de fans a la tribuna B del Circuit, buscarà la que seria la seva primera victòria en la F-1 i reivindicar-se davant l’espectacular ratxa del seu company Leclerc, autor de dos triomfs aquest any. El madrileny, que a Miami va sumar el tercer podi, confia a fer un altre salt qualitatiu a casa.

Més complicat sembla a hores d’ara que Lewis Hamilton, vencedor de les últimes cinc edicions consecutives a Barcelona (a més de la del 2014), pugui repetir dalt del podi el diumenge 22 de maig. Mercedes, en plena crisi, afronta tot un desafiament en el traçat català, ja que partint dels resultats que aconsegueixin aquí, hauran de decidir si continuen apostant pel seu actual W13 o es bolquen ja en el cotxe del 2023.

L’al·licient d’Alonso

Sens dubte, si hi ha un pilot que il·lusiona més que ningú en el Gran Premi d’Espanya és Fernando Alonso. L’asturià, que als 40 anys intenta recuperar el camí de l’èxit amb Alpine, ha protagonitzat una difícil arrencada de temporada, tot i que més per problemes de ‘joventut’ del seu A522 o per incidents a la pista, que per errors propis. Molt lluny queda ja la seva última victòria en la F-1, que es remunta al 2013 i precisament va ser a Barcelona, on Alonso espera poder oferir als seus fans un bon resultat que serveixi també com a punt d’inflexió.

Torna la visita al pit lane i l’Open Track

Notícies relacionades

Ja sense restriccions per covid-19, el Circuit recupera la tradicional visita al pit lane i altres mesures per acostar els aficionats als seus ídols. El dijous 19 de maig, de 17.30 a 19.30 h podran passejar per la zona de boxs i diumenge, després de la carrera, tindran l’oportunitat de trepitjar l’asfalt, ja que s’obriran diverses portes d’accés a la pista durant la cerimònia del podi. A més, dissabte hi haurà dues franges horàries (de 10.45 a 11.30 i de 19.00 a 20.00) en què els pilots passaran per l’escenari de la ‘fan zone’ per respondre a les preguntes del públic.

Programa complet

A més de la fórmula 1, el programa del Gran Premi d’Espanya inclou les categories avantsala de la F-3 i la F-2 i la segona cita de les W Series, després de l’emocionant inici de curs a Miami, en què la campiona britànica Jamie Chadwick va firmar un contundent doblet i la valenciana Nerea Martí va pujar al podi i es va situar segona en la classificació. Belén García va començar amb un prometedor quart lloc i Marta García va perdre la segona posició per una penalització. En F-3 serà el moment perquè un altre pilot de casa, Pepe Martí, el més jove de la categoria amb 16 anys, intenti destacar en un traçat que coneix a la perfecció. I en F-2, Arthur Leclerc, germà de Charles, i Víctor Martins, buscaran desfer l’empat al capdavant de la general.