IGUALTAT ABSOLUTA A LA F-1
Fittipaldi-Regazzoni, l’únic duel, en 72 anys, idèntic al Verstappen-Hamilton
El mític bicampió brasiler va aconseguir el seu segon títol (1972 i 1974) a l’acabar 4t el GP dels EUA, en el qual el pilot suís només va poder ser 11è en el traçat de Watkins Glen
El Mundial, que va arrencar el 1950 amb la proclamació de Giuseppe Farina (Alfa Romeo) a l’últim GP, ha decidit el seu campió en l’última carrera en 31 ocasions
«Des del meu punt de vista, crec que hi haurà una gran baralla una altra vegada, una baralla molt ajustada. Només espero que tant Lewis (Hamilton) com Max (Verstappen) tinguin una lluita neta, siguin honestos amb el contrari i tots puguem disfrutar d’un espectacular final de temporada del Mundial de F-1», va comentar, dilluns passat, el madrileny Carlos Sainz, estrella de l’equip Ferrari, durant la seva visita al pavelló espanyol de l’Expo Dubai 2020, en representació del seu principal patrocinador personal Estrella Galícia 0.0. Milions d’ulls de tot el món estan posats en la sortida del Gran Premi d’Abu Dhabi (14.00 hores del pròxim diumenge, DAZN-Movistar+), en l’enlluernador i preciós traçat de Yas Marina, on el neerlandès Max Verstappen (Red Bull-Honda) i el britànic Lewis Hamilton (Mercedes), empatats a 369,50 punts cada un, es jugaran el títol mundial de F-1. Una altra data històrica
LewisHamilton Max Verstappen Mundial de F-1»,madrileny Carlos SainzFerrariExpo Dubai 2020 Gran Premi d’Abu Dhabi (14.00 hores del pròxim diumenge, DAZN-Movistar+)Yas MarinaMax Verstappen (Red Bull-Honda) Lewis Hamilton (Mercedes) 369,50 punts cada unEn les 72 edicions que es s’han celebrat del Mundial, el títol s’ha decidit en 31 ocasions en l’última cita, tot i que només en una ocasió, en el campionat de 1974, els dos candidats al ceptre, el brasiler Emerson Fittipaldi (Brabham-Ford Cosworth) i el suís Clay Regazzoni (Ferrari), van arribar empatats a punts (52) a l’última carrera, que, en aquella ocasió, es va celebrar al circuit nord-americà de Watkins Glen (Schuyler, Nova York, EUA). No deixa de ser curiós que ja el primer títol, el 1950, es decidís en l’última carrera, que va ser al mític Autòdrom de Monza, a Itàlia, on Giuseppe ‘Nino’ Farina va arribar empatat a punts amb el no menys mític Juan Manuel Fangio i Luigi Fagioli, els tres pilots d’Alfa Romeo. Farina va guanyar la carrera, Fagioli va acabar tercer i Fangio es va veure obligat a abandonar per un problema a les vàlvules del seu monoplaça. L’únic cas que s’assembla al duel del pròxim diumenge a Abu Dhabi, és a dir, en l’edició de 1974, als EUA, Fittipaldi i Regazzoni es van presentar empatats a 52 punts, després de 15 grans premis, a la gran cita de Watkins Glen, on el brasiler va aconseguir el segon dels seus dos títols (1972 i 1974) a l’acabar quart un gran premi el podi del qual el van formar Carlos Reutemann (Brabham-Ford Cosworth), Carlos Pace (Brabham-Ford Cosworth) i el popular James Hunt (Hecketh-Ford Cosworth). En aquella ocasió, Regazzoni només va poder acabar 11è, sense puntuar. Fittipaldi, doncs, va guanyar el títol per 55 a 52 punts. Empat gairebé total
campionat de 1974brasiler Emerson Fittipaldi (Brabham-Ford Cosworth) suís Clay Regazzoni (Ferrari) Watkins Glen Autòdrom de Monza Giuseppe ‘Nino’ FarinaJuan Manuel Fangio Luigi Fagiolid’Alfa RomeoCarlos Reutemann (Brabham-Ford CosworthCarlos Pace (Brabham-Ford Cosworth)James Hunt (Hecketh-Ford CosworthLa decisió d’aquest cap de setmana serà, doncs, històrica. Verstappen i Hamilton es presenten gairebé, gairebé, amb idèntics números. És cert que l’avantatge d’una victòria més (8 davant 7) de ‘MadMax’ davant Hamilton és important, ja que col·loca el neerlandès per davant en qualsevol empat. Malgrat que tothom li concedeix enorme importància a la ‘pole’ de dissabte, aquests mateixos pronosticadors estan convençuts que la sortida (tots dos coparan, pensen tots, la primera línia) i com traçaran la primera corba serà decisiu per al desenllaç de la carrera, atesa l’enorme igualtat mecànica, de mans i estratègia dels dos equips, els dos fabulosos en tot. El pronòstic és que s’emportarà el títol el que quedi per davant de l’altre, tot i que no es descarta un xoc, que els dos quedin fora de carrera en qualsevol situació de la prova i, per tant, qualsevol accident beneficiaria el líder del Mundial, que no és cap altre que Verstappen. Només hi ha una situació curiosa, diferent de quedar un per davant de l’altre: el neerlandès seria campió si Hamilton acaba 9è, ell 10è, però aconsegueix el punt addicional de la volta ràpida en carrera, que atorga un punt més al seu protagonista, cosa que faria que Hamilton sumés 2 punts (el de la 9a plaça) i totalitzés 371,50, els mateixos que Verstappen, que als 369,50 actuals li afegiria el punt de ser 10è i el punt de volta ràpida, assolint els mateixos 371,50, però proclamant-se nou campió per tenir més victòries que el seu rival, repeteixo, 8 contra 7.
La FIA confia en l’honestedat de Verstappen i Hamilton
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.