Automobilisme
Aquest és l’horari del Gran Premi de Mèxic de Fórmula 1 al circuit Hermanos Rodríguez
L’altitud de l’autòdrom és un avantatge per a Verstappen, líder del Mundial, pels problemes de potència de Mercedes en aquestes condicions

L’autòdrom Hermanos Rodríguez serà l’escenari aquest cap de setmana d’una altra batalla entre el pilot neerlandès Max Verstappen (Red Bull) i l’anglès Lewis Hamilton (Mercedes) pel títol del Mundial de Fórmula 1, un escenari històricament esquiu per als interessos de Carlos Sainz (Ferrari) i Fernando Alonso (Alpine).
El Gran Premi de Mèxic, divuitena cita del calendari i segona de les tres que acollirà Amèrica, espera un altre duel entre els dos primers classificats del campionat, separats tan sols per 12 punts i en un circuit que no és en excés desfavorable al monoplaça del líder.
L’estratègia li va donar una més que valuosa victòria a Verstappen en el Gran Premi dels Estats Units per davant d’un Hamilton que es veu en una situació poc usual en el seu actual era de domini del ‘gran circ’. Acostumat a dominar amb fermesa el campionat i sense deixar gaires escletxes als seus rivals, el set vegades campió del món es troba a 12 punts de la seva vuitena corona amb cinc carreres encara per disputar i que es presenten apassionants.
El pilot de Stevenage té a favor seu l’experiència que li donen els seus títols davant el de Haselt, menys acostumat a aquesta situació, tot i que l’anglès ja ha deixat clar que el de Red Bull porta prou temps a la F1 per manejar aquesta pressió d’haver d’anar davant.
Amb tot, la diferència entre tots dos no deixa tampoc excessiu marge d’error a cap en aquesta cita mexicana on tots dos són els favorits tant per a la pole de dissabte com per a la carrera de diumenge. Ningú de la graella, tret d’ells, sap el que és guanyar a l’autòdrom Hermanos Rodríguez, un circuit on Mercedes, més perjudicat per l’altitud, perd avantatge en potència sobre Red Bull.
El factor altitud
L’altitud també sí que pot ser una ajuda per als monoplaces del monegasc Charles Leclerc i de l’espanyol Carlos Sainz, sisè i setè classificat del Mundial. El madrileny, setè als Estats Units penalitzat per una altra mala parada en boxes del seu equip, està a 5,5 punts del seu company i espera allargar la seva ratxa de deu Grans Premis consecutius puntuant en un circuit on, no obstant, mai ho ha fet amb dos tretzens llocs com a millors resultats en cinc visites.
Per la seva banda, Fernando Alonso intentarà consolidar-se al top 10 de la classificació i tornar a sumar punts després de dues carreres sense excessiva sort a Turquia (setzè) i Estats Units (abandonament) recolzat en la nova unitat de potència que va canviar a Austin. El desè lloc el 2017 amb McLaren és el seu millor resultat a l’autòdrom Hermanos Rodríguez.
Horaris del GP de Mèxic
Divendres
Primera sessió de lliures 18.30 – 19.30.
Segona sessió de lliures 22.00 – 23.00.
Dissabte
Tercera sessió de lliures 18.00 – 19.00.
Qualificació 21.00 – 22.00.
Notícies relacionadesDiumenge
Carrera 20.00.
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Viatge oficial del president Illa reforça la relació amb la Xina i torna a Catalunya amb una nova inversió de Chery
- CV Capital cultural, estigma, precarització: ¿Per què alguns polítics menteixen en els currículums?
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada