AUTOMOBILISME

La nova era de la F-1 comença a Silverstone

  • Revelat el prototip que revolucionarà la fórmula 1 a partir del 2022

  • «El cotxe és futurista i impressionant, segur que ens divertirem», valora Alonso

La nova era de la F-1 comença a Silverstone

GRID IMAGES

2
Es llegeix en minuts

El monoplaça amb què la fórmula 1 afrontarà a partir del 2022 una nova era i un nou reglament que busca potenciar l’espectacle i la competitivitat a la pista s’ha revelat aquest dijous en un esdeveniment previ al Gran Premi de la Gran Bretanya, que demà comença a Silverstone, el circuit que va veure néixer el Mundial de F-1 el 1950.

El ‘Gran Circ’ es basarà en un prototip que ja s’havia presentat a través d’esbossos a escala el juny i que avui s’ha donat conèixer en mida real. El que més crida l’atenció són sens dubte els alerons, tant el davanter com el posterior i un morro superfí i molt baix, sense pilars d’unió amb l’ala. El monoplaça del futur pesarà un mínim de 790 quilos amb pilot i sense combustible, això és, 38 més que ara.

El difusor d’aire en túnel permetrà poder acostar-se al cotxe precedent per avançar-lo, substituint l’actual concepte de DRS. Amb el desenvolupament de motors congelat, els canvis en matèria de xassís i aerodinàmica seran fonamentals i a més arribaran els pneumàtics Pirelli amb llantes de 18 polzades.

«El cotxe és futurista i impressionant, segur que ens divertirem», ha valorat Fernando Alonso, que ha participat, amb els 20 pilots de la graella, en la presentació organitzada per la F-1 a Silverstone.

Ross Brawn, director general de la fórmula 1:

«Sembla que fa molt temps que la FIA va donar a conèixer oficialment les regulacions per al futur del nostre esport, però després del retard d’un any a causa de la pandèmia, només queden 170 dies fins al començament del 2022, quan veurem la pròxim generació de cotxes de fórmula 1 sortint a la pista. Hi ha una gran emoció per davant en aquesta nova era, i tot i que aquesta temporada 2021 està sent una gran batalla, encara tenim cotxes amb grans diferències. El reglament de cara al 2022 abordarà aquest problema i crearà una oportunitat per a batalles més pròximes i més carreres roda amb roda. L’efecte combinat de les noves regles aerodinàmiques i les regles financeres, en forma de límit de costos, crearà les condicions per a un campionat més equilibrat i perquè es tanquin les bretxes a la graella».

Notícies relacionades

Nikolas Tombazis, director tècnic de monoplaces de la FIA:

«El 2022 presagiarà una nova era per al Campionat Mundial de Fórmula 1 de la FIA, amb la introducció d’un dels canvis de reglament més gran de la història de l’esport. La FIA ha liderat un excel·lent esforç de col·laboració amb la fórmula 1 i els equips per identificar les àrees que creiem que tindran un impacte més gran en la capacitat dels cotxes per competir ben a prop a la pista, i en combinació amb el reglament financer que ja és al seu lloc, aquest nou reglament tècnic hauria de tenir un gran impacte positiu en l’espectacle, però també en la sostenibilitat del nostre esport».