MUNDIAL DE F-1

El complicat ‘viatge’ de Fernando Alonso i Alpine

El pilot asturià brilla en la seva estrena a Paul Ricard, amb la quarta posició als lliures

El complicat ‘viatge’ de Fernando Alonso i Alpine
3
Es llegeix en minuts

Fernando Alonso va sortir ben deslliurat del GP de l'Azerbaidjan gràcies a la seva escalada final de vertigen (6è), però el cert és que al marge del seu talent indiscutible al volant, el rendiment de l’Alpine A521 es va veure penalitzat en general. Per això, el pilot asturià celebra que el campionat torni a partir d’aquesta setmana a circuits més convencionals i assegura que «a França comença un nou Mundial per a nosaltres». Paul Ricard és la carrera de casa per a Alpine i és un cap de setmana que l’equip té marcat en vermell al seu calendari. Estrenen motor i introduiran el seu últim paquet de millores abans de centrar-se en el cotxe del 2022, per la qual cosa confien tornar al cim esprement al màxim la nova normativa.

Buscant solucions Alonso s’esforça a oferir una imatge relaxada. Dijous, en vigílies del gran premi, va parlar de l’Eurocopa i del ‘seu’ Reial Madrid. Va assegurar que les seves sensacions amb el cotxe «van millorant a poc a poc» i va prometre que lluitaran per «aconseguir resultats» fins a l’última carrera a Abu Dhabi. Tanmateix, Fernando està més preocupat del que aparenta. El seu principal problema ara mateix és de difícil solució: la direcció de l’Alpine. I els Pirelli 2021, molt diferents als de la seva anterior etapa, tampoc hi ajuden.

Alonso suggereix que la direcció de l’A521 és «molt poc intuïtiva». ¿Què significa això? El volant, de vegades, no transmet a la perfecció el comportament de les rodes en situacions límit, ni avisa d’un sobreviratge imminent, per la qual cosa és el pilot qui ho ha de corregir. El seu company Esteban Ocon, que fa any i mig que és al box d’Alpine, també pateix aquest hàndicap, però va ser Alonso el qui va demanar als tècnics que intentessin modificar la direcció assistida. Un ‘pedaç’ fins que puguin resoldre l’error al pròxim monoplaça.

Duel intens

Amb tot, Fernando ha començat molt motivat a Paul Ricard. Va tancar els lliures de divendres en quarta posició, com el ‘millor de la resta’ després del líder del campionat Max Verstappen i els dos Mercedes de Bottas i Hamilton. Tot just dues dècimes van separar Alonso de l’heptacampió britànic, mentre que Ocon, sisè, va confirmar les bones notícies per a Alpine, que es prepara per a un duel intens amb McLaren, Alpha Tauri i Ferrari per entrar a la Q3 aquest dissabte.

«Soc positiu quant a les sensacions amb el cotxe. Avui ens hem enfrontat a unes condicions bastant complicades, amb vents forts i altes temperatures a la pista, però crec que podem estar-ne satisfets. Semblem bastant competitius aquí, així que veurem com ens va demà», va resumir Fernando. «Crec que a partir de Portugal hi va haver un canvi clar en com em sentia al cotxe. A Barcelona, un altre cop, vaig entrar a la Q3. A Mònaco, fins a la classificació, també em va anar bé. I després a Bakú vam aconseguir el millor resultat de tot l’any, així que crec que les coses estan millorant. Si prenem Portimao i Barcelona com l’última comparació real, crec que estem en una tendència positiva». Tot i que només per un punt, Fernando (39 anys) és davant del jove Ocon (24) al campionat. El sisè lloc amb remuntada frenètica a l’Azerbaidjanli va valer l’aplaudiment unànime del pàdoc. Deu ser veritat allò que va dir a Sainz fa uns dies: «No estic tan rovellat».

Sense pressió

Notícies relacionades

Més savi Laurent Rossi, director executiu d’Alpine, creu que a Alonso només li falta regularitat per arribar al cent per cent del seu nivell. Destaca, a més, el punt de maduresa a què ha arribat l’asturià, amb qui resulta més fàcil treballar ara que en els seus anys de glòria: «El Fernando s’ha tornat més savi. Potser és l’edat. És impressionantment fàcil treballar amb ell i ho demostra amb l’Esteban. Sempre parlen bé l’un de l’altre, col·laboren i això és bo per a l’equip. Fernando està de tornada en termes de potencial. Necessita una mica de regularitat i això arribarà perquè encara s’ha de familiaritzar amb el cotxe», afirma.

Sense cap pressió, confia que serà el mateix Alonso el qui estableixi els seus terminis: «És bicampió del món i un pilot súper expert. Es coneix a si mateix millor que ningú i té requisits que encaixen amb el que esperem d’ell. Tots a l’equip, també ell, sabíem que aquest any seria un any de transició en molts aspectes, així que tot el que volem que faci és puntuar».