Fórmula 1

Carlos Sainz: «Vull disfrutar de veure’m de vermell Ferrari a casa»

El pilot madrileny arriba amb sensacions trobades al Gran Premi d’Espanya després de les seves tres primeres carreres

Carlos Sainz: «Vull disfrutar de veure’m de vermell Ferrari a casa»
3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

No se sentirà acompanyat per 100.000 espectadors al Circuit, no disfrutarà de la calor dels més entregats a la seva grada particular com en els últims anys. A penes uns socis del RACC sentiran in situ la satisfacció de veure Carlos Sainz vestit de vermell, per donar valor al fet que aquest jove de 26 anys compleixi el somni de tot pilot: conduir per a Ferrari. «Tinc moltes ganes de la meva primera carrera a casa com a pilot de Ferrari tot i que preferiria amb les grades plenes... Però, bé, és el que toca. Sempre se m’ha donat bé el Gran Premi d’Espanya, cal veure què ha canviat i, a veure, pot ser molt interessant. El cor de la F-1 segueix a Europa i ho continua deixant clar. Si podem o no seguir al calendari a Espanya ja és una altra cosa», explica l’espanyol en una roda de premsa telemàtica organitzada pel seu patrocinador personal, Estrella Galicia.

El madrileny arriba a casa amb sensacions trobades després de tres carreres, i amb el record més recent del Gran Premi de Portugal, on va batre el seu company Charles Leclerc en classificació, però una estratègia equivocada va segar les seves opcions en carrera. Li van col·locar pneumàtic mitjà quan el dur funcionava molt millor, just el tipus de goma elegit per al seu company. «Assagem moltes estratègies i a mi em semblava lògic utilitzar el mitjà. Allò del dur no ho sabia ningú. I, a misses dites, tot es veu més fàcil. Tot això em farà més fort», diu sabedor que cada carrera que passi engranarà millor la feina amb els seus enginyers, en cada gran premi coneixerà una mica millor el cotxe, cada cap de setmana es guanyarà més respecte entre els caps de la Scuderia. «No sé quan arribarà el primer podi de vermell. Hem fet un pas endavant i si cau aquest any i podem lluitar-lo es lluitarà, però crec que portarà temps i potser la millor opció sigui el 2022», assegura en to realista.

A la recerca de l’excel·lència

Més que un podi, Sainz està centrat a maximitzar el seu rendiment, en finalitzar el lògic i necessari període d’adaptació a un equip i a un cotxe. «L’única volta en què no he pres riscos és la primera de Bahrain. A Imola vaig assumir riscos en la remuntada i a molt bon ritme en pluja; en la qualificació de Portimao els vaig prendre també i a la sortida...». Però el madrileny és un perfeccionista. Se li exigeix excel·lència, un cent per cent de rendiment en els milers de detalls que componen el rendiment en un gran premi. «Potser no vaig tenir la millor resortida després del cotxe de seguretat a Portimao. A veure si aprenc bé a manejar el cotxe, bateries, etc., però per donar el cent per cent com a pilot de Ferrari encara falta. Per saber fer la carrera i l’estratègia perfecta em falta encara una mica d’integració, és part de l’aprenentatge, encara queden 20 grans premis i vaig complint terminis, hi ha una progressió constant».

Notícies relacionades

Sainz treballa per polir els detalls que li resten d’adaptació i no entén les crítiques ferotges cap a Fernando Alonso després de la carrera d’Imola o la classificació de Portimao. «Al·lucino, de veritat. No s’adonen del nivell de pilot i cotxes i la competitivitat que hi ha avui a la F1, com costa d’adaptar-se ràpid tenint pilots amb tanta experiència. Després de dos anys sense competir, amb el nivell que hi ha sempre tocaran carreres o qualificacions de patir però ja es va veure que a Fernando se li passa ràpid i diumenge va poder fer una carrerassa, sense trucs de màgia, amb treball, i de sobte totes aquestes crítiques passen a ser admiracions, que és com és el nostre esport, un dia et critiquen i després ets gran. Per això cada vegada em crec menys les crítiques i valoracions, són molt del dia a dia».

 

Temes:

Ferrari