EL GP DE BÈLGICA DE F-1

Només la pluja pot complicar la victòria a Hamilton a Spa

L'hexacampió va batre tots els rècords de l'icònic traçat per aconseguir la 'pole' amb mig segon d'avantatge sobre el seu company Bottas

rozas54690126 mercedes  british driver lewis hamilton gestures as he poses200829162010

rozas54690126 mercedes british driver lewis hamilton gestures as he poses200829162010 / FRANCOIS LENOIR

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Cada any, quan arriba aquesta època, quan el campionat arriba a la segona part després de l’estiu, Lewis Hamilton mostra el seu millor rendiment, el seu costat més caníbal, més ambiciós. I aquest any no és diferent. L’hexacampió ha posat fil a l’agulla per liquidar el seu setè títol, per extreure el màxim d’una situació en la qual els seus rivals d’antany, els Ferrari, se submergeixen en un pou foscc i Max Verstappen i Red Bull no l’incomoden gaire. Només Valtteri Bottas, el seu company, podria amargar-lo. I per si de cas el va deixar fora de combat amb mig segon d’avantatge a la crono. El noi de Stevenage circula a un altre nivell i només la pluja, si apareix avui a Spa, podria complicar-li la victòria.

Ferrari continua fracassant

L’any passat, Charles Leclerc meravellava amb la ‘pole’ i la victòria sobre aquest traçat d’Spa Francorchamps. De fet, junt amb Sebastian Vettel, van dominar les tres sessions de lliures i la classificació. Actualment, la patacada de Ferrari no té gaires antecedents en la F-1. Cap dels dos cotxes va poder passar a la Q-3. Leclerc va ser 13è amb un temps de 1.49.2 i Vettel va finalitzar 15è, a tres dècimes. Després de l’acord amb la FIA, el motor és menys potent que el 2019, però el gran error ha sigut el disseny del cotxe, amb una càrrega aerodinàmica similar als equips de cua. En realitat, només van superar els Haas, Williams i Alfa Romeo, els sis cotxes que no solen passar de la Q-1.

Els pilots de Ferrari aguanten la respiració per passar l’Eau Rouge, una corba que la resta de pilots passen a fons gràcies a les noves dimensions de rodes i l’altíssima càrrega aerodinàmica dels monoplaces actuals. I ho fan fins i tot carregats de combustible. Leclerc lluïa el rècord del circuit des de l’any passat amb 1.43.5. «És una situació difícil per a tot l’equip. No tenim explicacions. Serà una carrera molt difícil». Ferrari ha anat cap enrere i els dominadors de la F-1 han fet un gran salt cap endavant. Lewis Hamilton, que gairebé va passar a fons una corba tan complicada com Puhon, va destrossar la marca de Leclerc amb un crono de 1.41.2, dos segons més ràpid.

Notícies relacionades

Aquest és l’últim gran premi en el qual Mercedes pot utilitzar els seus màgics mapes de motor que li permeten guanyar tres o quatre dècimes –segons els circuits– per volta en la classificació i algunes fases de la carrera. Ja no disposaran d’aquest avantatge en la pròxima carrera de Monza, però ningú es creu que deixin de dominar la classificació i la carrera a Itàlia i la resta del campionat. «Ha sigut una sessió molt, molt neta. Hem fet molt treball al garatge, millorant en cada volta. No he comès cap error en cap volta. Hem anat buscant els límits de la pista, fins i tot a l’última corba, que havia sigut una debilitat per a mi», va explicar Hamilton, que va estudiar el tema dels rebufs, però trobar el balanç de l’ala davantera no és fàcil. Volia tenir aire net i trobar el meu lloc. I m’ha funcionat perfectament».

Sainz, setè

Sainz, setèHamilton es va comportar com una autèntica bèstia. No va donar opcions a ningú i va endossar ni més ni menys que mig segon al seu company Bottas, que tot just va avantatjar en unes mil·lèsimes al Red Bull de Max Verstappen. Els dos Renault i el segon Red Bull d’Alexander Albon van completar les sis primeres posicions, just abans de la setena plaça de Carlos Sainz, que per segon gran premi de consecutiu va superar el seu company Lando Norris. Des que li han canviat el xassís, quan han desaparegut els problemes aerodinàmics i de refrigeració, el madrileny pot amb el seu rapidíssim company, especialment brillant a una volta. «La clau ha sigut fer una bona volta a la Q-1 i poder tenir 2 jocs per a la Q-3», va explicar el madrileny, que, com Hamilton, opina que és que «molt difícil trobar l’equilibri»