FÓRMULA 1

Ferrari oficialitza el fitxatge de Carlos Sainz

L'espanyol firmarà per dues temporades més una tercera d'opcional i Daniel Ricciardo ocuparà el seu lloc a McLaren

carlos-sainz / periodico

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

El somni de qualsevol pilot de Fórmula 1 és ser campió del món i pilotar per a Ferrari. Molt pocs, poquíssims, han aconseguit aquest doble somni, només un grapat de noms com Schumacher, Fangio, Prost, Lauda, AlonsoVettel... Carlos Sainz ha complert el primer d’aquests somnis, vestir-se de vermell, formar part de l’escuderia més llorejada i popular de la F-1com va avançar aquest diari el mes de desembre passat.

Ferrari ha fet oficial per fi el compromís per dues temporades, la 2021 i 2022, amb opció a una tercera. El madrileny, que ja sap el que és lluitar contra dos galls com Max Verstappen Nico Hulkenberg, a l’altre costat del garatge, tindrà com a company Charles Leclerc, el noi que va maltractar tot un tetracampió com Vettel la temporada passada.

Amb 25 anys, podrà, per fi, lluitar per victòries, podis i títols després de brillar des del seu debut amb Toro Rosso el 2015

Carlos Sainz, de 25 anys, podrà per fi lluitar per victòries, podis i títols, després d’haver brillat des del seu debut amb Toro Rosso el 2015, després d’haver-se consolidat al passar a Renault a finals del 2017 i un any després d’haver completat una fenomenal temporada 2019 a McLaren, l’empenta definitiva perquè Ferrari es decidís per ell en lloc de fer-ho per Daniel Ricciardo.

L’australià ocuparà el volant que Sainz deixa lliure a McLaren per formar parella amb Lando Norris, un extrem que ha oficialitzat McLaren aquest mateix matí i un pas previ a l’anunci de Ferrari, com a deferència al dret no exercit per McLaren de renovar Sainz unilateralment per una temporada més. La decisió sobre la no-renovació a Vettel i l’opció de Sainz es va prendre a Maranello molts mesos enrere, al Brasil, el novembre passat, quan l’alemany va xocar deliberadament contra el seu company Leclerc el dia en què Sainz va pujar al podi arrencant últim amb un McLaren.

Pot ser que algú pensi que ho ha tingut més fàcil que ningú sent fill de qui és. Error. Els pilots de mig Espanya es morien per enfrontar-se a Sainz Jr. en els campionats de kàrting per guanyar-lo o fer-lo fora de la pista. Així va créixer en l’automobilisme el fill del bicampió de ral·lis, a cops entre nois que es creien amb el dret a jugar brut.

Un grapat de bons resultats internacionals van cridar l’atenció de Red Bull, que el va incloure en el seu programa de formació de pilots. I per poc que algú sàpiga com s’espavila el doctor Helmut Marko, sap que tenir un pare campió del món és més un hàndicap que una altra cosa a l’elegir un noi per a l’estructura Red Bull.

Brillant en GP3 

I va arribar a la F-1 després de brillar en GP3 i guanyar les World Series. Va debutar el 2014 a Toro Rosso juntament amb Max Verstappen, el noi tres anys més jove que havia obnubilat Marko, tota l’estructura Red Bull i tota la premsa. «Si Max és el nou Senna, com diuen, qui soc jo llavors», deia Sainz dolgut quan el superava en una classificació o una carrera.

Notícies relacionades

Sainz va aguantar el tipus davant Max durant el primer any de convivència. Al segon es van emportar l’holandès a Red Bull. Daniel Ricciardo va abandonar espaordit els cotxes blaus fart del tracte de favor a Max. Se’n va anar a Renault, i en el moviment, la marca francesa li va tallar el cap a Sainz, que havia apostat tot per la firma del rombe per no fer un quart any a Toro Rosso.

Red Bull mai ha trobat un company que planti cara a Max. Ricciardo va fugir, i l’holandès ha socarrimat en dos anys Pierre Gasly i Alexander Albon. Ara ocupa la plaça que Sainz ha deixat a McLaren, l’equip que va consagrar el madrileny perquè Ferrari apostés per ell després d’un any de lideratge a Woking, a la pista i amb els enginyers, després d’un miraculós podi al Brasil que li va obrir les portes de Maranello.

Temes:

Ferrari