FÓRMULA 1

Ferrari prepara el contracte de Carlos Sainz

La Scuderia i Vettel fan oficial la separació i l'anunci del fitxatge de l'espanyol és imminent

marcosl52748047 melbourne  australia   11 03 2020   carlos sainz jr arrives 200512090431

marcosl52748047 melbourne australia 11 03 2020 carlos sainz jr arrives 200512090431 / MICHAEL DODGE

4
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

L’oferta de renovació va ser una invitació a anar-se’n. De 35 milions a l’any, a només nou; de renovacions de tres anys, a només una temporada. Sebastian Vettel ho va entendre també així, i més després de veure com Charles Leclerc renovava de vermell per cinc temporades. És també la fórmula de Ferrari perquè el tetracampió pugui acomiadar-se de cinc any de vermell dient que és decisió del pilot no seguir. Però el cert és que a Ferrari s’havien decidit per Carlos Sainz fa ja mesos. El madrileny és l’elegit per davant de Daniel Ricciardo. És ràpid, consistent, i capaç de mantenir sense soroll la rivalitat amb pilots rapidíssims com Max Verstappen Nico Hulkenberg.

Sainz es va molestar bastant quan es va filtrar que havia tingut converses amb Toto Woff després de la marxa inesperada de Nico Rosberg de Mercedes al final del 2016. Aquesta vegada, ell mateix, el seu pare i el seu entorn han sigut escrupolosament gelosos de la confidencialitat a què obliga un pas tan gran com vestir-se de vermell en la F-1.  

Sap bé Sainz —perquè Fernando Alonso l’hi ha explicat— que pilots com Mark Webber, Robert Kubica, Nico Hulkenberg i Daniel Ricciardo van arribar a passar reconeixement mèdic, i fins i tot es van fer seient a Maranello, enmig d’un núvol de precontractes que mai van arribar a res concret. I tots ells tan sols en els últims 10 anys. Sainz no ha passat del «em sento afalagat» quan des de l’última carrera del 2019 a Abu Dhabi se li ha preguntat per l’interès de Ferrari.

Pilot «madur»

La seva extraordinària temporada a McLaren li ha col·locat el cartell de pilot «madur», tot i que a ningú al pàdoc se li escapa que va ser capaç de tractar de tu a tu Max Verstappen a Toro Rosso, o d’acabar batent el rapidíssim Nico Hulkenberg a Renault, i en els dos casos amb l’equip abocat amb els seus rivals, una cosa que es trobarà a Maranello amb Charles Leclerc

Sainz substituirà un tetracampió del món com Sebastian Vettel després de cinc anys en 101 carreres i 14 victòries que mai li van permetre arribar a l’última carrera amb opcions de ser campió, i això malgrat disfrutar del millor cotxe un parell d’anys, el 2017 i el 2018. Els seus propis errors el van condemnar i si nivell de pilotatge mai va fer oblidar el seu predecessor, Fernando Alonso, que va estar molt a prop de guanyar el títol el 2010 i el 2012.

«No va ser una decisió fàcil de prendre, però havia arribat el moment d’anar per camins separats» (Binotto, Ferrari)

Sainz arriba per posar fi a 10 anys amb Alonso i Vettel a Ferrari. Mattia Binotto, el cap d’equip, aposta per la joventut de Leclerc i Sainz davant l’experiència d’Alonso i Vettel, i als seus números dos, Massa i Raikkonen. Però sobretot, Ferrari aprima el pressupost de pilots. Dels 60 que pagava en el binomi Vettel-Raikkonen, passen a 15 entre Leclerc i Sainz. Ferrari es resisteix a la reducció de pressupostos per al 2021, però és el primer equip que ha emprès el camí de la reducció.

 «Aquesta és una decisió presa conjuntament per nosaltres i Sebastian, una que les dues parts consideren que és el millor. No va ser una decisió fàcil d’assolir, atès el valor de Sebastian com a conductor i com a persona. No hi havia una raó específica que conduís a aquesta decisió, a part de la creença comuna i amigable que havia arribat el moment d’anar per camins separats per aconseguir els nostres objectius respectius», explica Mattia Binotto en una nota de Ferrari. «Sebastian ja és part de la història de la Scuderia, amb els seus 14 Grands Prix guanyats, cosa que el converteix en el tercer pilot més d’èxit de l’equip, mentre que també és el que més punts ha acumulat amb nosaltres».

«La meva relació amb la Scuderia Ferrari acabarà a finalitats del 2020. Per obtenir els millors resultats possibles és vital que totes les parts treballin en perfecta harmonia» (Vettel)

Notícies relacionades

    «La meva relació amb la Scuderia Ferrari acabarà a finals del 2020», confirma Vetrel en la mateixa nota. «Per obtenir els millors resultats possibles en aquest esport, és vital que totes les parts treballin en perfecta harmonia. L’equip i jo ens hem adonat que ja no hi ha desig comú d'estar junts més enllà del final d’aquesta temporada. Els assumptes financers no han tingut cap paper en aquesta decisió conjunta. Aquesta no és la forma en què penso quan es tracta de prendre certes decisions i mai ho serà. El que ha passat en aquests últims mesos ens ha portat a molts de nosaltres a reflexionar sobre quines són les nostres prioritats reals en la vida. Un necessita utilitzar la seva imaginació i adoptar un nou enfocament per a una situació que ha canviat. Jo mateix em prendré el temps que necessito per reflexionar sobre el que realment importa quan es tracta del meu futur».