Anar al contingut

AUTOMOBILISME

F-1 GP de Singapur: seguiu la carrera en directe 'online'

El tetracampió recupera la seva millor versió per batre el jove Leclerc després d'aprofitar un error de càlcul entre els estrategs de Maranello

MIGUEL MARTÍNEZ

F-1 GP de Singapur: seguiu la carrera en directe 'online'

ROSLAN RAHMAN

Un any enrere va tocar fons aquí a Singapur després de xocar amb el seu company a la sortida i entregar amb safata el títol a Lewis Hamilton. Però un any després, Sebastian Vettel va recuperar la seva millor versió per guanyar després d’aprofitar un error de càlcul al mur de Ferrari. Van forçar un ‘undercut’ de l’alemany per avançar Hamilton i va acabar depassant també el líder, Charles Leclerc, que va acabar enrabiat. L’inesperat doblet de Ferrari –han millorat molt el cotxe– no ha fet més que encendre els ànims entre els seus pilots, mentre que Hamilton, amb el seu quart lloc, augmenta la distància sobre el segon –el seu company Bottas– en la classificació d’un mundial en el qual pot ser campió en un parell de carreres.

Ningú diria que només té 21 anys, que aborda la seva segona temporada a F-1. Maneja tots els registres amb la facilitat d’un pluricampió del món. Leclerc va sortir com un tret, sense titubejos, sòlid, segur, i després va controlar el ritme de carrera com va voler per formar un tren, una caravana de trànsit amb l’objectiu d’impedir una parada primerenca de Lewis Hamilton, a qui precedia per davant de Vettel, Verstappen i Bottas. Mercedes no faria entrar l’anglès per tornar al trànsit, així que Leclerc va tapar amb mestria el cap. Rodava 13 segons més lent que la volta de la ‘pole’, uns sis segons més lent que les voltes de simulació de carrera de divendres. El monegasc de Ferrari va formar un autèntic embús capaç de regalar voltes ràpides per a Nico Hulkenberg, a Antonio Giovinazzi...

Error en l’estratègia per a Leclerc

Leclerc va començar a prémer en la volta 17 i, sorprenentment, Hamilton no va reaccionar com s’esperava. «Els meus pneumàtics estan començant a caure», va dir per ràdio a Bono, el seu enginyer. Només va ser una volta i va sonar a trampa. Hamilton mai es va separar a més d’un segon de Leclerc, una diferència que es va reduir a mig segon en la volta 20. Primer va entrar Vettel, en un moment en què Leclerc va tapar Hamilton amb l’esperança que Vettel avancés Hamilton en el canvi de rodes. Però els càlculs no contemplaven que fos el mateix Leclerc el que tornés a la pista per darrere del seu company. «Què dimonis ha passat», va cridar Leclerc al veure l’altre Ferrari per davant.

Problemes de pneumàtics per a Hamilton 

A Hamilton li demanaven el màxim, però les seves rodes no donaven per a més. «Sé que no és un gran temps però és el que hi ha amb aquestes rodes», explicava per ràdio, mentre donava el màxim esperant per un cotxe de seguretat per fer la seva parada. No va arribar, i Hamilton va entrar en boxes a canviar pneumàtics per tornar quart, just per davant de Valteri Bottas. «¿I ara?», va preguntar Hamilton. «Esperem que els pneumàtics d’ells defalleixin al final de la carrera», li va contestar Bono.

I per davant, Vettel va arriscar més i es va desfer abans que Leclerc dels rivals que encara no havien canviat les rodes. L’alemany va fer servir menys voltes que el monegasc per depassar Strolz, Ricciardo, Gasly i Giovinazzi, cosa que li va servir per obrir un buit de sis segons, més encara, per evitar ordres d’equip i que algú li digués per ràdio que havia de tornar posició a Leclerc.

Cotxe de seguretat 

Sempre apareix el cotxe de seguretat a Singapur, ho ha fet en les 11 edicions. Aquesta edició no en va ser una excepció. Romain Grosjean, qui si no, es va carregar George Russel.  Va ser llavors quan les ràdios de Ferrari van començar a treure fum. «No entenc l’‘undecut’ que m’ha fet Seb, hem de parlar després de la carrera», va cridar enfadat Leclerc. No li va contestar el seu enginyer, Xevi Marcos, sinó que va agafar les regnes el director esportiu, Lauren Mekies. «Ara s’ha de mantenir la concentració i lluitar fins al final».

Amb tots els cotxes agrupats, el cotxe de seguretat es va retirar per rellançar la carrera a falta de 20 voltes, però l’avaria del Racing Point de Checo Pérez va propiciar la segona entrada del cotxe de seguretat. I més guerra a la ràdio de Ferrari: «Vull tota la bateria i el mode motriu més agressiu», va dir Leclerc. De nou el director esportiu li va contestar: «Necessitem que portis el cotxe a casa i no facis res estúpid». I el pilot va replicar: «No faré res estúpid, però no és just». I Vettel, que s’havia mostrat infranquejable després de la primera neutralització, va tornar a manejar amb mestria la segona. I va arribar el tercer cotxe de seguretat després d’un cop entre Raikkonen i Kvyat a deu voltes del final i amb només 22 minuts per a la conclusió de la carrera per temps –dues hores–. I va tornar a agafar Leclerc, gairebé un segon d’avantatge per negociar l’últim esprint de 10 girs, en el qual no va canviar res per donar a Vettel la seva cinquena victòria a Singapur, per enfadar Leclerc i per atorgar més avantatge a Lewis Hamilton en el seu camí cap a la sisena corona.

La pròxima cita del Mundial de Fórmula 1 serà el 29 de setembre amb motiu del GP de Rússia, al circuit de Sotxi. Serà fins aleshores. Salutacions

16:16

Sebastian Vettel (Ferrari) gana el GP de Singapur seguido de Charles Leclerc (Ferrari) y Max Verstappen (Red Bull). 

16:12

FINAL. Doblete del equipo Ferrari. 

16:11

ÚLTIMA VUELTA. Ferrari puede firmar un doblete. Desde Hungría 2017, Ferrari no lograba el primer y segundo puesto en un Gran Premio. 

16:09

5 minutos para el final. 

16:08

Vuelta 59/61.  Vuelta rápida de Valtteri Bottas (Mercedes) con un tiempo de (1.43.534). 

16:06

Vuelta 58/61. Vuelta rápida para Sebastian Vettel con un tiempo de (1.44.802).  

16:05

Vuelta 57/61. Carlos Sainz que marcha duodécimo se acerca a Romain Grosjean. 

16:04

5 VUELTAS PARA EL FINAL. 

16:03

Vuelta 55/61. Sebastian Vettel (Ferrari) hace la vuelta rápida con un tiempo de (1.44.943) seguido por Charles Leclerc (+1.314) y Max Verstappen (Red Bull).  

15:58

15:57

Vuelta 52/61. Se relanza la carrera. Carlos Sainz (Mclaren) decimotercero. Bajo investigación el incidente entre Raikkonen y Kvyat. El piloto de McLaren adelanta a Ricciardo y ocupa la decimosegunda posición. 

15:55

10 VUELTAS PARA EL FINAL. 

15:54

Vuelta 51/61. Continúa el coche de seguridad en pista. Se reagrupan los monoplazas. Sebastian Vettel ralentiza el ritmo antes del relanzamiento de la carrera. 

15:52

Safety Car en pista por el coche de Kimi Raikkonen que se ha quedado en pista. 

15:51

Vuelta 50/61. DRS en pista. Kimi Raikkonen fuera de carrera con el Alfa Romeo. Bandera amarilla en el primer sector. 

15:48

Vuelta 48/61. Se tocan Ricciardo y Grosjean sin consecuencias. Carlos Sainz (McLaren) con un coche tocado marcha en la decimoquinta posición por delante del Renault de Ricciardo 

15:47

Vettel  acelera y Charles Leclerc sigue muy cerca a su compañero de equipo seguido de Max Verstappen.  

15:44

Vuelta 47/61. última vuelta del coche de seguridad. Se relanza la carrera. 

15:43

15 vueltas para el final. 

15:40

Vuelta 45/61. Continúa el Safety Car en pista. Lance Stroll (Racing Point) aprovecha y entra a cambiar neumáticos.  

15:37

Entra el Safety Car en pista. 

15:37

Vuelta 43/61. Aprieta Charles Leclerc a su compañero de equipo Sebastian Vettel (Ferrari). Problemas para Checo Pérez (Racing Point) que se queda en medio, zona del puente en la frenada de la 14. Bandera amarilla en sector 2 y 3. 

15:34

Bajo investigación de dirección de carrera el incidente entre Stroll y Grosjean.  

15:34

Vuelta 41/61. Lance Stroll (Racing Point) con el ala delantera tocada llega hasta el Pit Lane, el piloto canadiense sale decimonoveno por detrás de Carlos Sainz (McLaren)

15:31

Se relanza la carrera. Sebastian Vettel empieza a tirar seguido de Charles Leclerc y Max Verstappen. Lewis Hamilton (Mercedes) cuarto. Stroll se toca con Gasly cin mayores consecuencias. 

15:28

Vuelta 40/61. Continúa el Safety Car en pista. Última vuelta para el coche de seguridad. 

15:22

Vuelta 38/61.  Continúa el coche de seguridad en pista. 

15:21

15:20

Vuelta 37/61. Con el coche de seguridad se agrupan las pilotos. 

15:19

Entra Ricciardo en el Pit Lane con un Pit Stop de (4.0)y cambia el neumático dañado en el incidente con Giovinazzi. George Russel (Willians) se toca con Grosjean, el Willians se queda parado en un lado de la pista. Bandera amarilla en el segundo sector. Entra el Safety Car.

15:16

Vuelta 35/61. Vuelta rápida de Charles Leclerc (Ferrari) con un tiempo de (1.45.250). 

15:16

Vuelta 34/61. Se tocan Ricciardo y Giovinazzi. Ha pinchado Ricciardo. Bajo investigaión de carrera el incidente entre Ricciardo y Giovinazzi. 

15:13

Vuelta 33/61. Sebastian Vettel lidera la carera sguido de su compañero de equipo Charles Leclerc y Max Verstappen (Red Bull) que marcha en la tercera posición. 

15:12

Vuelta 32/61. Entra Stroll (Racing Point) en el Pit Lane con un Pit Stio de (3.0) sale en la decimosexta posición. 

15:10

Vuelta 31/61. Dirección de carrera toma nota del adelantamiento entre Vettel y Gasly. Los comisarios deciden no intervenir

15:08

Vuelta 30/61. Sebastian Vettel (Ferrari) adelanta a Gasly por el interior. 

15:06

Vuelta 29/61. Sebastian Vettel (Ferrari) en la tercera posición, cuando Charles Leclerc se coloca quinto tras adelantar a Stroll  

15:05

Vuelta 27/61. Verstappen empieza a dar guerra a Leclerc por la sexta posición que ocupa el monegasco por detrás de Stroll. Sebastian Vettel amplia la distancia cuando lidera virtualmente la carrera  

15:02

Los neumáticos de Lewis Hamilton en las lonas. Entra en el Pit Lane con un Pit Stop de (2.4), el piloto de Mercedes sale en la octava posición por detrás de Max Verstappen

15:00

Vuelta 26/61. Lewis Hamilton (Mercedes) lidera la carrera a falta de que haga su parada seguido de Antonio Givinazzi (+15.929) y Gasly. 

14:59

Vuelta 24/61.  Max Verstappen (Red Bull) que marcha en la novena posición, se a Charles Leclerc (Ferrari). Valtteri Bottas  hace la vuelta rápida con untiempo de (1.45.290). 

14:54

Vuelta 23/61. Valtteri Bottas entra en el Pit Lane conun Pit Stop de (2.9), el piloto de Mercedes sale en la novena posición por detrás de Versttappen. 

14:53

Vuelta 22/61. Radio Leclerc: Tenemos que tirar al máximo le dice su equipo, pero el piloto monegasco no entiende que ha pasado con Vettel. 

14:52

Vuelta 21/61. Entra Charles Leclerc en el Pit Lane con un Pit Stop de (2.4) sale en la septima posición. Vettel le hace un undercat a Leclerc, esto no se lo esperaban en Ferrari. 

14:52

Vuelta 20/61. Entra Vettel en el Pit Lane junto a Versttappen con un Pit Stop de (3.0) para el piloto de Ferrrari y (2.3) para el piloto de Red Bull. Vettel sale en la décima posición mientras que el piloto holandés sale duodécimo.

14:47

Vuelta 19/61. Charles Leclerc (Ferrari) sube el ritmo.

14:46

Vuelta 18/61. Kvyat se mete por el interior y adelanta a Robert Kubica. Los coches de Carlos Sainz son importantes, ha perdido 20 puntos de carga aerodinámica. 

14:44

Vuelta 17/61. Charles Leclerc (Ferrari) continúa liderando la carrera. Lewis Hamilton (Mercedes) informa por radio que le estan cayendo los neumáticos. 

14:42

Vuelta 16/61. Vuelta rápida para Checo Pérez (Racing Point) con un tiempo de (1.46.683). 

14:41

Vuelta 15/61. Vuelta rápida para Kvyat con neumático duro (1.47.419) cuando marcha en la decimooctava posición. 

14:39

Vuelta 14/61. Parada de Checo Pérez (Racing POint) con un Pit Stop de (2.8), el piloto chileno sale en la decimoseptima posición. 

Radio Hamilton: Informan al piloto de que los pilotos con blandos tienen un bajón de los neumáticos. 

14:37

Vuelta 13/61.  Grosjean es el piloto mas lento en pista en estos momentos. 

14:33

Vuelta 11/61. Charles Leclerc está marcando el mejor tiempo. Radio de Valtteri Bottas, están preocupados por los frenos del Mercedes. 

14:32

Vuelta 10/61. Valtteri Bottas (Mercedes) pelea con Max Verstappen (Red Bull) por la cuarta posición. 

14:30

14:30

Vuelta 9/61. Charles Leclerc lidera la carrera seguido de Lewis Hamilton y Sebastian Vettel. Carlos Sainz (Mclaren) marcha en la última posición. 

14:22

Vuelta 5/61. Lewis Hamilton (+0.778) pelea por la primera posición con Charles Leclerc (Ferrari) 

14:18

Vuelta 3/61. Charles Leclerc (Ferrari) lidera la carrera seguido de Lewis Hamilton (Mercedes) y Sebastian Vettel (Ferrari) que marcha en la tercera posición.  

14:17

Carlos Sainz (Mclaren) se ha tocado con Hulkenberg y se termina la carrera para el piloto madrileño que marcha en la última posición. 

Hulekenberg entra en el Pit Lane con un Pit Stop de (3.2). 

Carlos Sainz entra en el Pit Lane

14:15

Vuelta 1/61. Sale bien Charles Leclerc, seguido por Lewis Hamilton y Sebastian Vettel. Carlos Sainz en la última posición con problemas, se ha debido tocar con alguien.  

14:12

Carrera a 61 vueltas. 

14:10

Arranca el GP de Singapur en el circuito de Marina Bay. 

Empieza la vuelta de formación. 

14:07

Este será el orden de salida en el exigente circuito urbano de Marina Bay.


Este será el orden en la parrilla de salida de hoy:

1. Leclerc
2. Hamilton
3. Vettel
4. Verstappen
5. Bottas
6. Albon
7. Sainz
8. Hulkenberg
9. Norris
10. Giovinazzi
11. Gasly
12. Raikkonen
13. Magnussen
14. Kvyat
15. Pérez
16. Stroll
17. Grosjean
18. Russell
19. Kubica
20. Ricciardo
 

14:06

Recodemos que el piloto monegasco de Ferrari, Leclerc, saldrá desde la pole por tercera carrera consecutiva.

13:58

Buenas tardes, empezamos la narración en directo de la carrera de F1 del GP de Singapur.

Carregar més