AUTOMOBILISME

aguasch49994325 ferrari s german driver sebastian vettel gestures to his tea190922162418

aguasch49994325 ferrari s german driver sebastian vettel gestures to his tea190922162418 / ROSLAN RAHMAN

F-1 GP de Singapur: seguiu la carrera en directe 'online'

El tetracampió recupera la seva millor versió per batre el jove Leclerc després d'aprofitar un error de càlcul entre els estrategs de Maranello

4
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ

Un any enrere va tocar fons aquí a Singapur després de xocar amb el seu company a la sortida i entregar amb safata el títol a Lewis Hamilton. Però un any després, Sebastian Vettel va recuperar la seva millor versió per guanyar després d’aprofitar un error de càlcul al mur de Ferrari. Van forçar un ‘undercut’ de l’alemany per avançar Hamilton i va acabar depassant també el líder, Charles Leclerc, que va acabar enrabiat. L’inesperat doblet de Ferrari –han millorat molt el cotxe– no ha fet més que encendre els ànims entre els seus pilots, mentre que Hamilton, amb el seu quart lloc, augmenta la distància sobre el segon –el seu company Bottas– en la classificació d’un mundial en el qual pot ser campió en un parell de carreres.

Ningú diria que només té 21 anys, que aborda la seva segona temporada a F-1. Maneja tots els registres amb la facilitat d’un pluricampió del món. Leclerc va sortir com un tret, sense titubejos, sòlid, segur, i després va controlar el ritme de carrera com va voler per formar un tren, una caravana de trànsit amb l’objectiu d’impedir una parada primerenca de Lewis Hamilton, a qui precedia per davant de Vettel, Verstappen i Bottas. Mercedes no faria entrar l’anglès per tornar al trànsit, així que Leclerc va tapar amb mestria el cap. Rodava 13 segons més lent que la volta de la ‘pole’, uns sis segons més lent que les voltes de simulació de carrera de divendres. El monegasc de Ferrari va formar un autèntic embús capaç de regalar voltes ràpides per a Nico Hulkenberg, a Antonio Giovinazzi...

Error en l’estratègia per a Leclerc

Leclerc va començar a prémer en la volta 17 i, sorprenentment, Hamilton no va reaccionar com s’esperava. «Els meus pneumàtics estan començant a caure», va dir per ràdio a Bono, el seu enginyer. Només va ser una volta i va sonar a trampa. Hamilton mai es va separar a més d’un segon de Leclerc, una diferència que es va reduir a mig segon en la volta 20. Primer va entrar Vettel, en un moment en què Leclerc va tapar Hamilton amb l’esperança que Vettel avancés Hamilton en el canvi de rodes. Però els càlculs no contemplaven que fos el mateix Leclerc el que tornés a la pista per darrere del seu company. «Què dimonis ha passat», va cridar Leclerc al veure l’altre Ferrari per davant.

Problemes de pneumàtics per a Hamilton 

A Hamilton li demanaven el màxim, però les seves rodes no donaven per a més. «Sé que no és un gran temps però és el que hi ha amb aquestes rodes», explicava per ràdio, mentre donava el màxim esperant per un cotxe de seguretat per fer la seva parada. No va arribar, i Hamilton va entrar en boxes a canviar pneumàtics per tornar quart, just per davant de Valteri Bottas. «¿I ara?», va preguntar Hamilton. «Esperem que els pneumàtics d’ells defalleixin al final de la carrera», li va contestar Bono.

I per davant, Vettel va arriscar més i es va desfer abans que Leclerc dels rivals que encara no havien canviat les rodes. L’alemany va fer servir menys voltes que el monegasc per depassar Strolz, Ricciardo, Gasly i Giovinazzi, cosa que li va servir per obrir un buit de sis segons, més encara, per evitar ordres d’equip i que algú li digués per ràdio que havia de tornar posició a Leclerc.

Cotxe de seguretat 

Sempre apareix el cotxe de seguretat a Singapur, ho ha fet en les 11 edicions. Aquesta edició no en va ser una excepció. Romain Grosjean, qui si no, es va carregar George Russel.  Va ser llavors quan les ràdios de Ferrari van començar a treure fum. «No entenc l’‘undecut’ que m’ha fet Seb, hem de parlar després de la carrera», va cridar enfadat Leclerc. No li va contestar el seu enginyer, Xevi Marcos, sinó que va agafar les regnes el director esportiu, Lauren Mekies. «Ara s’ha de mantenir la concentració i lluitar fins al final».

Notícies relacionades

Amb tots els cotxes agrupats, el cotxe de seguretat es va retirar per rellançar la carrera a falta de 20 voltes, però l’avaria del Racing Point de Checo Pérez va propiciar la segona entrada del cotxe de seguretat. I més guerra a la ràdio de Ferrari: «Vull tota la bateria i el mode motriu més agressiu», va dir Leclerc. De nou el director esportiu li va contestar: «Necessitem que portis el cotxe a casa i no facis res estúpid». I el pilot va replicar: «No faré res estúpid, però no és just». I Vettel, que s’havia mostrat infranquejable després de la primera neutralització, va tornar a manejar amb mestria la segona. I va arribar el tercer cotxe de seguretat després d’un cop entre Raikkonen i Kvyat a deu voltes del final i amb només 22 minuts per a la conclusió de la carrera per temps –dues hores–. I va tornar a agafar Leclerc, gairebé un segon d’avantatge per negociar l’últim esprint de 10 girs, en el qual no va canviar res per donar a Vettel la seva cinquena victòria a Singapur, per enfadar Leclerc i per atorgar més avantatge a Lewis Hamilton en el seu camí cap a la sisena corona.

La pròxima cita del Mundial de Fórmula 1 serà el 29 de setembre amb motiu del GP de Rússia, al circuit de Sotxi. Serà fins aleshores. Salutacions

Actualitzar

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1649 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Fa 1650 dies

Carregar més