EL GP D'HONGRIA

Verstappen ja té la seva 'pole'

El pilot holandès arrencarà líder per primera vegada en la seva trajectòria i s'encamina cap a la tercera victòria en quatre carreres

max

max / ANDREJ ISAKOVIC (AFP)

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Ha arribat a la maduresa, a la seva plenitud com a pilot. A la seva velocitat, la que ha disfrutat sempre, des del seu debut en Fórmula 1 amb 18 anys acabats de complir, hi ha anat afegint consistència i molta intel·ligència. Max Verstappen és ara el pilot que Red Bull va veure en ell des del kàrting, per dur-lo a la F-1 amb tot just mitja temporada de monoplaces i acne al seu rostre. Després de vèncer en dues de les tres últimes carreres, l’holandès s’encamina cap a la tercera consecutiva (en suma set a la F-1) després d’atrapar la ‘pole’ en el complicat circuit d’Hungaroring, la primera a la F-1 en el seu cinquè any al Gran Circ.

Els Ferrari no van poder aspirar a gaire en un traçat, el segon més lent de l’any, on el motor importa menys, i en el qual el realment crucial és la capacitat de general càrrega aerodinàmica. I en això no són forts els cotxes vermells on Charles Leclerc va ser més ràpid que Sebastian Vettel. Així que van ser els Mercedes els veritables enemics de Verstappen en la recerca de la seva primera ‘pole’. Valteri Bottas, que s’ha destapat aquest any amb quatre millors cronos en la classificació, es va quedar a només 18 mil·lèsimes, mentre que Lewis Hamilton, no va semblar trobar les millors sensacions, i es va quedar a dues dècimes del seu company. 

La satisfacció

Notícies relacionades

“El cotxe ha anat bé tot el cap de setmana, i en classificació ha sigut increïble. Però encara queda la carrera, tot i que la ‘pole’ era molt important per a mi i per a l’equip”, va explicar Verstappen davant del deliri de milers d’holandesos que van tenyir de taronja les grades d’Hungaroring.  “Verstappen i Bottas han fet una gran volta, però encara hi ha opcions de guanyar la carrera. L’estratègia jugarà un paper important i espero plantar-los cara”, va puntualitzar Hamilton, que surt per la part neta, i amb una llarga recta per endavant on la primera frenada establirà l’ordre d’una carrera en la qual els avançaments no són tan fàcils.

Carlos Sainz es va classificar en vuitena posició, a unes mil·lèsimes del seu company Lando Norris, en un molt bon rendiment dels McLaren. “Hem començat amb problemes d’equilibri al cotxe, i molt trànsit a la Q-1 que ens ha obligat a col·locar dos sets, però hem anat millorant. El resultat per a l’equip és molt bo en un circuit on pensàvem que anàvem a anar pitjor”, va explicar el madrileny.