Anar al contingut

IMPORTANT ACORD

La Generalitat prorroga per un any més el GP de F-1 a Montmeló

Els responsables del Circuit volen negociar ara un altre contracte a més llarg termini

Els 163 milions d'euros que l'esdeveniment dels monoplaces deixa a Barcelona i tot el seu entorn significa molt per perdre'l

Miguel Martínez

La Generalitat prorroga per un any més el GP de F-1 a Montmeló

El Circuit de Catalunya ha renovat el contracte amb la F-1 un any més i així guanya temps per continuar negociant un acord a més llarg termini en termes molt més moderns. La Generalitat va acordar aquest dijous avalar el cànon per al pròxim any (2020) i la F-1 fixarà la carrera de Montmeló com la primera d’Europa, el primer cap de setmana de maig, després de l’inici del Mundial a Austràlia, Bahrain. Xina i, en principi, Vietnam.

Alemanya en pot quedar fora

Mèxic s’ha quedat fora del calendari, i Alemanya encara no té resposta de la F-1, dependrà de les dificultats del Vietnam per acabar la construcció del seu circuit a temps per poder formar part del calendari 2020 com estava inicialment previst. La F-1 celebra aquest cap de setmana el GP d’Alemanya –Ferrari ha dominat amb Charles Leclerc i Sebastian Vette les dues primeres mànegues d’entrenaments lliures per davant dels Mercedes (Carlos Sainz lidera la zona mitjana) sota una intensa calor– i no hi ha notícies de renovació de la carrera a Hockenheim. Liberty Media no té totes les garanties que el Vietnam acabi la construcció del circuit a temps, i manté l’opció d’Alemanya com a comodí. Les reformes de Zanvoort, l’altra gran novetat del pròxim any, també porten una mica de retard, i per això la F-1 manté Barcelona com la primera carrera d’Europa –els holandesos lluitaven per aquesta data– mentre que el GP d’Holanda se celebrarà al setembre.

A la recerca del contracte del futur

Amb la carrera del 2020 assegurada, Barcelona guanya temps per negociar un contracte sostenible a quatre o cinc anys. El principal cavall de batalla en les negociacions és la intenció del Circuit de modernitzar els termes d’explotació, després de gairebé 30 anys amb el mateix model, perquè sigui sostenible en termes absoluts, més enllà que el l GP d’Espanya sigui el quart de 21 carreres en la llista de grans premis amb més empremta econòmica en l’entorn. Un estudi elaborat per l’empresa DEP Institute valora en 163 milions d’euros l’impacte econòmic que la F-1 deixa a l’àrea metropolitana de Barcelona. Diners per als hotels, els restaurants, els serveis, l’IVA de cada producte que es consumeix... Una inversió de 24 milions que torna 163 milions a la ciutat, però Barcelona vol ser pionera en un model de negoci innovador que permeti la sostenibilitat econòmica.