GP D'ÀUSTRIA

Verstappen frustra el primer triomf de Leclerc amb una controvertida maniobra

El pilot holandès de Red Bull depassa el de Ferrari a falta de dues voltes per acabar

Sainz firma una gran remuntada per pura conducció que li porta del 19è al 8è lloc

zentauroepp48872722 red bull racing s dutch driver max verstappen steers his car190630163121

zentauroepp48872722 red bull racing s dutch driver max verstappen steers his car190630163121 / JOE KLAMAR

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Són la nova generació, dos talents immensos, dos nois de 21 anys, que van brindar aquest diumenge la millor carrera de l’any en un final d’infart. És la primera lluita de moltes que la història ha reservat per a Charles Leclerc i Max Verstappen. Va guanyar l’holandès, per a deliri de milers de fans vestits de taronja a Spielberg, i va perdre la batalla el monegasc, la segona oportunitat de l’any per sumar la primera victòria de la seva carrera.

Van formar la primera línia de la graella més jove de la història i el primer cop de teatre va arribar a l’apagar-se els llums. L’holandès, del qual s’esperava una lluita ferotge amb Leclerc (tots dos amb comptes pendents des del mundial de kàrting), va deixar anar l’embragatge amb massa violència i el sistema anticalat del seu Red Bull va entrar de forma automàtica. Li van avançar Valtteri BottasLewis HamiltonLando NorrisKimi Raikkonen (un Alfa Romeo rodava quart per primera vegada des de 1984), Sebastian Vettel... De segon va passar a setè, però això no el va intimidar.

Hamilton, per sota del seu nivell

L’altre gran enemic de Charles Leclerc era Hamilton. L’anglès, guanyador de sis de les vuit carreres disputades aquesta temporada fins al GP d’Àustria, havia aconseguit el segon millor temps en classificació, i a més, havia passat de la Q-2 a la Q-3 amb el pneumàtic mitjà que li permetia ser optimista en l’estratègia de carrera a l’arrencar amb una goma més dura malgrat una sanció –finalment va arrencar quart– per obstaculitzar Raikkonen dissabte.

Però l’anglès va abusar dels pianos, va pujar el seu Mercedes massa vegades per unes bananes que en la primera sessió de lliures de divendres havien acabat amb deu alerons davanters. El d’Hamilton tampoc va aguantar, i va perdre 11 segons en el canvi de rodes per poder afegir el canvi d’aleró davanter.

Vettel, per darrere

Tampoc Vettel va suposar una amenaça per Leclerc. La diferència entre tots dos es pot veure a la pantalla de temps, o en els missatges de ràdio. "¿Quan puc començar a empènyer de veritat?", preguntava Leclerc al seu enginyer durant el primer stint. "Has d’empènyer més", li insistien a Vettel. Un problema en la comunicació de ràdio de l’equip va propiciar un temps extra, uns sis segons, en el canvi de rodes de l’alemany.

Així que a mitja carrera, després de les parades a boxes, Leclerc era líder amb Valteri Bottas –en teoria el rival més dòcil dels cinc primers– a la seva esquena, per davant de Vettel, Verstappen i Hamilton, tots ells en només 10 segons a la volta 43 d’un total de 71.

Investigació dels comissaris

Leclerc gestionava la carrera mimant els seus pneumàtics, vigilant les temperatures, cuidant el consum, mentre Verstappen, que havia sortit amb pneumàtics mitjans, arribava amb les gomes molt més fresques. Verstappen se’n va anar primer contra Vettel, que va liquidar en tres voltes, i després sobre Bottas, al qual es va berenar d’un mos al primer intent. I després va arribar la meravellosa lluita en les quatre voltes finals amb Leclerc, a qui va avançar no sense polèmica després de no deixar-li espai a Leclerc.

Notícies relacionades

"Són les carreres, per això estem en F-1, d’una altra forma ens hauríem quedat a casa", va explicar Verstappen. "Jo era a l’exterior, a la volta anterior m’havia deixat espai, però en aquesta no. Ho deixo en mans dels comissaris", va explicar Leclerc, sabedor que l’incident va quedar sota investigació.

Remuntada de Sainz

Al costat de Verstappen i Leclerc, la remuntada de Carlos Sainz va ser l’altre gran punt d’interès, amb una gran remuntada des de l’última posició de la graella (va patir una sanció per canvi de motor) fins a la zona de punts. Sense abandonaments, sense cotxe de seguretat, sense cap ajuda extra, Sainz va establir un ritme tremend per donar compte de Kubica, Magnussen, Rusell, Kvyat, Grosjean, Albon, Ricciardo, Strolz, Hulkenberg, Pérez, Giovinazzi, Raikkonen... Se’ls va cruspir a tots.