Anar al contingut

EL PRIMER DIA DEL GP D'ESPANYA

Bottas manté, a Barcelona, el gran domini de Mercedes

El pilot finlandès torna a ser el més ràpid per davant el campió Hamilton en els primers assajos de Montemló

L'escuderia Ferrari, amb Leclerc per davant Vettel, encara no ha estrenat l'última evolució del seu motor

Miguel Martínez

Bottas manté, a Barcelona, el gran domini de Mercedes

LLUIS GENE

El fenomenal rendiment de Ferrari als entrenaments de pretemporada feia presagiar una arrencada de Mundial més igualat del que indiquen els quatre doblets en quatre carreres protagonitzats per Mercedes. La tornada a Montmeló, escenari dels tests d’hivern, feia pensar que Ferrari podria solucionar les esquerdes en el rendiment a causa dels seus problemes per fer treballar correctament els pneumàtics. Les dues primeres sessions d’entrenaments lliures del GP d’Espanya han fotografiat el mateix panorama de les quatre primeres cites: Mercedes per davant de FerrariValtteri Botas una mica més àgil que Lewis Hamilton entre les ‘fletxes de plata’; i el jove Charles Leclerc més ràpid que Sebastian Vettel a la Scuderia.

Ferrari, sense presses 

I aquí segueixen, a més, els problemes de Ferrari, que continua donant l’estatus de pilot número 1 al tetracampió alemany. Leclerc ja ha perdut punts per respectar el seu company de garatge i, molt possiblement, els trobi a faltar, si com creu, i el seu equip també, Ferrari pot plantejar-li batalla a Mercedes a la classificació i a la carrera quan estrenin la nova especificació de motor que ha avançat la seva arribada en tres carreres. La de divendres va ser una jornada amb els motors antics als cotxes de Maranello i, en general, ha deixat la sensació que en tandes llargues –les que decidiran l’estratègia i, probablement, el triomf– el ritme és molt similar entre els dos equips dominadors de les últimes temporades.

Sainz, il·lusionat

Ferrari s’hi juga molt aquest cap de setmana. Tots els equips coneixen a la perfecció Montmeló, el circuit on més han rodat, de llarg, l’última dècada, un traçat “tipus” del qual es poden extreure conclusions per a la resta de l’any, amb alguna excepció com Mònaco, Singapur o Hongria. La tropa de Maranello necessita desesperadament veure’s en condicions de lluitar amb Mercedes a la pista que marca el futur de la resta de la temporada.

És una cita crucial també per a la resta dels equips. Més enllà d’aquesta tercera posició que sol marcar Red Bull, amb un únic pilot, Max Verstappen, per darrere, les forces semblen extremadament igualades amb una sorpresa agradable, la quarta posició de McLaren. “Encara tenim marge de millora al cotxe”, explica Carlos Sainz, ficat de ple en aquesta lluita que cada carrera va del sisè al 14è lloc. L’equip del madrileny va presentar ahir la seva nova incorporació a l’‘staff’ tècnic, l’enginyer Andreas Seidl, amb una carrera exitosa a Porsche, que debuta aquest cap de setmana, a Montmeló. com a cap d’equip, el paper que l’any passat exercia Eric Boullier.