EL GRAN PREMI DE MÈXIC DE F-1

Hamilton certifica el seu quart títol mundial a Mèxic

Vettel va tirar les seves últimes opcions al xocar amb l'anglès en el primer revolt

jcarmengol40738497 ferrari s german driver sebastian vettel  l  and mercedes  b171029211922

jcarmengol40738497 ferrari s german driver sebastian vettel l and mercedes b171029211922 / YURI CORTEZ

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Podia haver despatxat una carrera tranquil·la, sense despentinar-se, amb la calculadora a la mà perquè en tenia prou amb un cinquè lloc, però llavors no seria Lewis Hamilton. L’anglès no n’entén d’aquestes qüestions, el noi negre de 32 anys que encara recorda com va haver d’anar a classes de karate per defensar-se al col·legi volia rubricar el seu quart títol mundial amb una victòria a Mèxic, dalt del podi del Foro Sol. Per això va intentar avançar Sebastian Vettel en el primer revolt. I l’alemany va respondre com sol fer-ho sota pressió: xocant. Tots dos van acabar la carrera fora del podi. Aquesta maniobra explica per què per a molts Hamilton és més bon pilot que Vettel tot i que els dos sumin quatre títols mundials, els mateixos que Alain Prost, només per darrere dels cinc de Juan Manuel Fangio i els set de Michael Schumacher. 

Hamilton va certificar matemàticament la seva quarta corona en una temporada en què no ha tingut un cotxe tan superior com en anys anteriors. Potser el Ferrari hauria sigut més competitiu en més circuits que el Mercedes al llarg d’aquest 2017 però Vettel es va deixar bona part de les seves opcions en les accidentades sortides, com aquesta de Mèxic, com a Singapur, on va llençar a les escombraries 25 punts al xocar contra Verstappen. «Vull donar la gràcies a Déu, a l’equip i a la meva família», va agrair Hamilton al baixar del cotxe, abans d’abraçar-se a la mare i la físio, les dones més importants de la seva vida en aquest moment.

Vettel va arrencar el gran premi sota pressió. Podia dir adeu al títol i sabia que aquesta temporada només havia convertit en victòria una de les tres poles aconseguides fins a Mèxic. I el guió es va complir. Els 850 metres fins al primer revolt van iniciar la batalla. Verstappen ja estava a l’altura de Vettel i Hamilton no s’ho va pensar i es va col·locar també al costat de l’holandès en la frenada del primer gir. Verstappen va avançar Vettel al primer revolt, i Hamilton va aprofitar per avançar l’alemany a la segona. Però Vettel, fora de si, va picar Verstappen primer, i Hamilton després. I ho va fer de la mateixa manera en els dos casos: amb l’aleró davanter contra el tren posterior dels seus rivals, quan en els dos casos ja estava més que superat a la pista.

L’holandès va sortir indemne de la patacada per situar-se en el liderat, però l’anglès va veure com punxava el seu Mercedes. Vettel i Hamilton van entrar en box al primer revolt, l’alemany per canviar el morro; l’anglès a causa de la punxada.

     Enrabiada de Lauda

Notícies relacionades

És la tercera ocasió de l’any que Vettel i Verstappen es toquen en la sortida, l’última va ser a Singapur, quan tots dos van acabar fora de carrera i Vettel va dir adeu a les seves opcions al títol. L’alemany va tornar a demostrar a Mèxic que gestiona malament aquest tipus de situacions. «No s’entén el que fa», el va criticar Niki Lauda. Era la seva última ocasió per evitar el títol de Hamilton, i ho havia tirat tot per la borda. «¿M’ha picat deliberadament?», va preguntar Hamilton per ràdio, mentre rodava últim.

Vettel no va haver de rodar punxat com Hamilton i va tornar a pista en el lloc número 16. Va remuntar fins a la quarta posició, mentre l’anglès ho feia fins a la vuitena: suficient. «No  m’he rendit mai en aquesta carrera, mai em rendeixo», va dir emocionat l’únic pilot que ha sumat punts en totes les carreres d’aquesta temporada i que en les últimes voltes va batallar amb Fernando Alonso. «Llàstima no tenir un altre motor per no perdre tant en les rectes», va lamentar l’asturià. L’any que ve disfrutarà del mateix propulsor Renault que va empènyer Verstappen cap a la segona victòria de la temporada.