EL GP DEL JAPÓ DE F-1

Hamilton, l'altre 'Fill del vent'

El pilot anglès aconsegueix la 'pole position' en un dels pocs circuits que encara se li resistien

zentauroepp40448221 formula one f1   japanese grand prix 2017   suzuka circuit  171007205658

zentauroepp40448221 formula one f1 japanese grand prix 2017 suzuka circuit 171007205658 / TORU HANAI

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

El monoplaça se sent com una ploma descarregat de pes, només hi ha gasolina per a una volta, pneumàtics per a un gir, un sol intent... aquí s’acaben els avantatges. No hi ha més rivals, ni avançaments, ni estratègies; és el pilot contra el crono, res més, és un moment màgic de poc més d’un minut que mesura la velocitat pura del conductor. Hi ha algú nascut a la localitat anglesa de Stevenage fa 32 anys que resulta gairebé místic en aquell moment. Lewis Hamilton ha batut tots els rècords històrics en classificació. Aquest any va superar les 65 poles d’Ayrton Senna, les 68 de Michael Schumacher. A Suzuka va sumar ahir la 71a. I no serà l’última. És l’indiscutible rei de la velocitat pura.

Encara que Schumi en sumava tres més, sempre es va considerar Ayrton Senna el rei de la velocitat a una volta. Les seves 65 poles van arribar en menys carreres, amb cotxes menys competitius que els del Kaiser. Per això, Hamilton va plorar quan la germana de Senna li va regalar un casc de l’astre brasiler a l’igualar el rècord al Canadà.

CLAVADET A SENNA / Paddy Lowe, ara director tècnic de Williams, va ser enginyer a Mercedes i a McLaren amb Hamilton i de Senna a McLaren. «Indubtablement, Hamilton té la mateixa velocitat pura que Ayrton», assegura sense immutar-se. «Senna, i ara Hamilton, són capaços de treure una volta extraordinària. No poden fer-ho cada dissabte, però, de tant en tant, simplement surten i dius: ‘¡Uf! ¿D’on ha sortit això?’»

És una cosa innata, una sensibilitat especial per intuir el comportament del pneumàtic, per frenar un parell de metres més tard, per fer un pas per revolt unes mil·lèsimes més ràpid, per tancar una volta que no està a l’abast de ningú més. «Quan el cotxe té un equilibri perfecte, quan el sents, quan ets només un contra la pista, és un fet místic», diu el tricampió del món camí del quart títol. 

«És el pilot més ràpid en la F-1, té una velocitat extrema, i quan fa una volta ràpida, és el mestre», diu el tricampió Jackie Stewart. Jenson Button coneix bé Lewis. Va compartir box a McLaren amb ell, del 2010 al 2012. «Lewis és potser el més ràpid de la història en classificació. Quan era el seu company i, de sobte, era tan ràpid, et preguntaves ¿com ho fa?»

Notícies relacionades

EL COTXE NO HO ÉS TOT / És veritat que gairebé sempre ha disfrutat d’un cotxe ràpid, des del seu debut en F-1 la temporada 2007 amb McLaren, una campanya en la qual ja va sumar quatre pole positions. L’any següent va ser campió... En realitat només el 2009 i el 2011 amb McLaren i, el 2013, amb Mercedes, no va disfrutar d’un dels millors cotxes de la graella. I, en els últims quatre, ha conduït un míssil, el Mercedes, amb un mapa motor que li permet volar a una volta. Però la mecànica no ho és tot. 

«És una bèstia frenant, però no és només això: simplement és capaç d’anar ràpid des del primer segon de la crono, amb qualsevol cotxe, en qualsevol circuit, amb sol, núvols o sota la pluja», explica Pedro de la Rosa, excompany a McLaren del rei de la velocitat, la que el seu pare, Anthony, va intuir al batejar-lo amb el nom de Lewis Carl en homenatge al fenomenal velocista americà, Carl Lewis, el Fill del vent.