McLaren-Honda pateix els seus primers problemes seriosos al Circuit de Catalunya
L'escuderia britànica no ha pogut completar amb satisfacció els primers tests de Montmeló al fallar els motors de Button i Alonso
jcarmengol32929419 mclaren formula one driver fernando alonso of spai160225173304 /
El primer ensurt va arribar, en el tercer dia d'assajos a Montmeló, amb un problema del turbo i una fuga hidràulica aquest dimecres al McLaren-Honda MP4/31 pilotat per Jenson Button, cosa que va reduir el programa a només 51 voltes (Fernando Alonso havia completat 120 voltes el dia abans). Així que, a McLaren van decidir curar-se en salut i muntar una nova unitat de potència perquè Alonso no patís problemes de fiabilitat i poder completar el programa de proves. Però la nova unitat de potència va fallar a la tercera volta, dijous a primera hora del matí.
Una fuga d'aigua del bloc motor va encendre totes les alarmes. Una fuga així és com la febre en un humà. És un símptoma, però se n'ha de trobar l'origen, i no és fàcil, no almenys per als homes d'Honda, per a un motor tan nou com aquest. Mentre trobaven l'origen d'aquesta fuga d'aigua al bloc del motor de combustió, un nou propulsor viatjava des de l'aeroport de Heathrow (Londres) a Barcelona, no només per intentar salvar el dia de test, sinó també per poder-lo fer rodar en un nou cotxe l'endemà, una jornada publicitària en què l'equip tanca el circuit per a ell i es dedica a fer filmacions amb el cotxe i els seus pilots destinades al màrqueting.
Notícies relacionadesNi el motor que es va avariar amb Button ni el que es posar l'endemà al cotxe d'Alonso són la versió definitiva, el presumpte ‘pota negra’ que s'homologarà aquest diumenge i amb el qual McLaren començarà la temporada al Brasil. Alonso es va passar el dia esperant que solucionessin els problemes amb l'esperança de sortir a rodar encara que només fos un parell d'hores a la part final de la sessió, que va deparar el mateix de tota la setmana: el Ferrari marcant el millor temps -aquesta vegada en mans de Kimi Raikkonen- i els Mercedes completant més de 150 voltes en mans dels seus dos pilots.
“És millor en l'aspecte físic i, sobretot, ja estem en aquell punt de fer canvis, de posar el cotxe al nostre gust, i és millor que cada pilot ho pugui fer cada dia”, va explicar Nico Rosberg. Doncs sí, a Mercedes ja ha començat la lluita pel títol entre els seus dos pilots, ja ha començat la norma de donar les mateixes oportunitats a tots dos, en temps en pista, de matí o tarda: tot igual. Ja es veurà el que dura.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
