AUTOMOBILISME. EL GRAN PREMI DE LA XINA

Red Bull torna a perjudicar Webber al deixar-lo sense benzina

Un greu error en la càrrega de combustible de l'australià aviva les suspicàcies a l'escuderia

Mark Webber, que es va quedar incomprensiblement sense gasolina en la segona tanda d’entrenaments de la Xina, torna en moto al seu taller.

Mark Webber, que es va quedar incomprensiblement sense gasolina en la segona tanda d’entrenaments de la Xina, torna en moto al seu taller. / REUTERS / CARLOS BARRIA

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ
OVIEDO

Hi ha moltes i sofisticades maneres de perjudicar un pilot sense que ni ell mateix en tingui coneixement. N'hi hauria prou, per exemple, d'elevar uns mil·límetres l'altura del cotxe, i el seu temps per volta empitjoraria gairebé un segon sense que ni ell mateix sabés per què. No, no hi ha cap sabotatge en l'error que va obligar Mark Webber a abandonar la qualificació del GP de la Xina a la Q-2 per falta de gasolina. Però qualsevol espurna, per petita que sigui, aviva el volcà en què s'ha convertit l'equip Red Bull.

Webber, tan sincer com just sempre, va encaixar el contratemps amb professionalitat, sabent que aquesta vegada no hi ha res de l'equip contra ell. «Ha sigut una pena, perquè estava a gust amb el cotxe», va dir més trist que enfadat. Haurà de sortir últim de la graella o des delpit-lane, si canvia la configuració del cotxe com va fer Sebastian Vettel al GP d'Abu Dhabi del 2012, precisament després d'haver estat sancionat per idèntic motiu. En aquella ocasió, Vettel havia completat tota la crono, però l'equip va ser incapaç d'extreure un litre de gasolina per a l'anàlisi. com exigeix el reglament.

«En la primera volta de Mark vam veure petites pèrdues de combustible al cotxe i, finalment, es va quedar sec. Estem investigant com es va produir l'error», es va disculpar Christian Horner, el director de l'equip, l'home que ha hagut de sortir al pas per desmentir que se senti menyspreat per Vettel. El que crida més l'atenció és que l'equip li hagués manat a Webber que s'aturés quan li quedaven ja només un parell de revolts per entrar en elpit lanei poder arribar, potser, al box per carregar-lo més gasolina de cara a la Q-3. Si l'aturaven, com va succeir, la sanció era segura perquè li quedaven 0.15 litres, però si haguessin demanat a Webber que arribés fins i tot amb l'impuls i el motor apagat, hauria tingut una oportunitat, ja que la mostra només s'extreu quan el pilot finalitza la crono.

VETTEL, EL PREFERIT / ¿Haurien actuat igual si hagués estat Vettel qui s'hagués trobat en aquesta situació? Aquesta és la pregunta que ronda pel pàdoc del circuit de Xangai. Més dinamita al polvorí en què s'ha convertit Red Bull. Les relacions entre Vettel i Webber mai han estat bones. La convivència ha estat difícil després de l'accident que van propiciar al GP de Turquia el 2010, però tot s'ha enfangat arran del passat GP de Malàisia, on Vettel no va fer cas de les ordres d'equip i va avançar l'australià, que sí que les havia obeït i havia rebaixat la potència del seu motor.

Frases com «Webber mai m'ha ajudat i no es mereix la meva ajuda» o «no em paguen per ser segon», no han fet més que avivar el foc que Helmut Marko va atiant des de fa temps exalçant Vettel i criticant Webber.

Notícies relacionades

PILOTAR EL MILLOR F-1 / El menyspreu és constant, però és el delme que l'aussieva decidir pagar per conduir un vehicle competitiu. Mai, mai, l'havia tingut abans, ni a Minardi, ni a Jaguar, ni a Williams. Així que, quan va tenir l'oportunitat de conduir un cotxe dissenyat per Adrian Newey, no s'ho va pensar i va fitxar per Red Bull el 2007. El primer triomf de la seva carrera va arribar al GP d'Alemanya del 2009 -als 33 anys-- i, el 2010, va lluitar pel títol mundial fins a l'última carrera. Però el primer títol de Vettel el va relegar, des d'aleshores, a la categoria de segon pilot. I encara que va tenir l'oportunitat, l'estiu passat, de fitxar per la Ferrari del seu amic Alonso, es va estimar més continuar un altre any a Red Bull «perquè hem crescut junts».

Pot ser que ja s'hagi penedit d'aquesta decisió o, coneixent el seu infatigable caràcter i les seves maneres i ànima de cavaller, potser encara espera que el cap Horner mostri honor, compleixi la seva paraula i hi hagi igualtat de tracte, sense més ordres d'equip ni més tractes de favor en el que resta d'aquesta difícil i rara temporada.