Hamilton marca el millor temps en set dies de test

La degradació dels nous pneumàtics, encara amb 25 graus a la pista i els cotxes més equilibrats, segueix sent altíssima

2
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Montmeló

Ha desaparegut la pluja, s'ha assecat l'asfalt i la temperatura arriba als 25 graus a la pista, unes condicions en què ja es poden treure conclusions sobre els nous pneumàtics. És veritat que l'asfalt de Montmeló encara té poca goma, menys de la que s'acumularà a Albert Park (Melbourne, Austràlia), per a la primera carrera de l'any. Però tot i així, la degradació en els compostos més tous segueix sent altíssima, tant que, a partir de la segona volta, el temps cau tres i quatre segons.

NO MÉS DE TRES CANVIS

A Pirelli mantenen que no hi haurà més de tres canvis de rodes en la primera carrera, però els equips comencen a dubtar d'aquesta teoria. Això sí, en el primer gir són rapidíssims, sobretot, en mans de pilots com Lewis Hamilton (Mercedes), capaç de parar el crono a 1.20.588, el millor temps dels set dies de test acumulats al Circuit de Catalunya, a falta d'una jornada i mitja.

ESPERANT ALONSO

Notícies relacionades

L'anglès va demostrar que Mercedes és capaç de rodar molt de pressa a una volta, però la degradació és més elevada que a Ferrari i, sobretot, que a Red Bull i Lotus. Felipe Massa ha pogut girar amb certa consistència al voltant del 1.23 amb el F138 que avui rodava amb les mateixes peces noves que Fernando Alonso va estrenar el dia abans: sòl, difusor, aleró davanter i escapaments. Demà, l'últim dia de proves, dues setmanes abans del debut a Austràlia, Alonso prendrà de nou el relleu i és molt possible que estreni un nou aleró del darrere.

LA INDIGESTIÓ DE RAIKKONEN

Mark Webber va ser l'encarregat de provar també nous components al Red Bull, amb una especial atenció dels mecànics per amagar el cotxe dels objectius de les càmeres, mentre que Lotus va haver de recórrer al seu pilot reserva, Davide Valsechi, davant la inesperada absència de Kimi Raikkonen. "Kimi està indisposat. No se li ha posat bé el sopar", van justificar en el seu equip, i això va generar tota mena d'acudits al 'paddock'. Kimi és un pilot enorme, un campió del món, ràpid, consistent, molt, molt bo, però posar-li uns tests avorrits, a Barcelona, i en cap de setmana... Lotus la va encertar de ple al fitxar-lo. L'any passat va tenir opcions al títol gairebé fins al final, va guanyar una carrera i hauria pogut fer en alguna ocasió més amb una estratègia més bona. Aquest any és un dels candidats a la lluita de nou, i amb més motius. La seva indigestió barcelonina no és més que una anècdota per a ell i per al seu equip.