MUNDIAL DE F-1

El nou Ferrari il·lusiona Fernando Alonso

"És un cotxe molt diferent del dels últims anys", assenyala el bicampió asturià

Presentació del nou ferrari F2012 d’Alonso / EL PERIÓDICO/ Barcelona

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Oviedo

És lleig, molt lleig, però això importarà poc si és guanyador. Diuen els pilots que no hi ha cotxe més bonic que el que guanya. Però per a això s'haurà d'esperar al novembre, de moment, en la seva presentació, l'F2012, que és com es diu elFerrari d'aquesta temporada, respon a les línies mestres que EL PERIÓDICO ja va avançar un dia després delGP del Brasil pel que fa almorro, la posició dels escapaments, les noves mesures a què obliga el reglament al morro... “Segurament és un cotxe molt diferent del dels últims dos anys, espero que sigui fàcil de pilotar, però el que és igual en la meva tercera temporada és que començo amb la mateixa intenció de fer-ho bé", ha explicatFernando Alonsodesprés de retirar la lona que descobria elmonoplaçaaMaranello.

"Hem de tornar a lluitar pel títol, tenir cotxes vermells al podi, treballar tots junts des dels primers test deJerezperquè hi ha gairebé dos mesos fins a la primera carrera d'una temporada que esperem que sigui molt bona per a nosaltres, i en què no podem deixar de ser constants i consistents en la feina perquè la temporada és molt llarga", ha afegit situat davant del cotxe i al costat de Felipe Massa. "La bellesa d'aquest campionat és la responsabilitat de conduir per a Ferrari, però l'objectiu és lluitar per tots els punts possibles en cada carrera i pels dos campionats en joc".

Flavio Briatore, el mateix que va vaticinar públicament abans que ningú l'aclaparadordomini dels Red Bull l'any passat --"Ferrari faria bé de centrar-se ja en el cotxe de l'any que ve”, havia manifestat després de la primera carrera--, diu que veu Ferrari i Alonso només un parell de dècimes darrere dels Red Bull a la primera carrera, i que amb aquest inici, “Alonso pot ser campió aquest any”. Més que per Alonso, tot passa pel monoplaça que ha vist la llum aquest migdia a Maranello, l'F2012 (Ferrari recupera la nomenclatura lligada als anys com en l'època victoriosa de Schumacher). El primer que crida l'atenció és el morro en dues altures per complir amb els 55 centímetres d'altura de morro exigits per la FIA aquesta temporada.

Per sota del morro hi ha un enorme espai perquè l'aire circuli cap a terra. Els pontons estilitzats també deixen un ampli canal perquè l'aire circuli cap al difusor posterior, tot això amb la intenció de generar càrrega aerodinàmica, el gran taló d'Aquil·les de Ferrari respecte a Red Bull. La posició dels escapaments és l'esperada --això sí, molt carenats-- i la gran diferència d'aquest cotxe és que deixa la seva tradicional suspensió push rod (empenyedors) alpull rod (tirants), a les rodes posteriors i davanteres. Red Bull fa que usa aquest esquema al darrere els tres últims anys, McLaren es va unir a la moda l'any passat, però en les rodes del davant no s'utilitzaven des del 2001, curiosament a Minardi, en el cotxe amb què Fernando Alonso va completar la seva primera temporada a F-1.

El Santander augmenta la dotació del patrocini

Notícies relacionades

Coincidint amb el descobriment del nou cotxe, elBanco Santander ha anunciat l'ampliació de la seva aliança amb laScuderia Ferrari durant tres anys més, fins al final del 2017. L'acord de patrocini vigent, de cinc anys, acabava a final del 2014. Santander consolida així la seva relació amb la marca italiana i la seva estratègia de patrocini, amb què ha obtingut grans resultats des del seu començament el 2010.

Amb aquest acord, Santander augmenta des d'aquesta mateixa temporada la seva presència de marca en elmonoplaça de Ferrari. Entre altres coses, el banc també ocuparà ara la part posterior de l'aleró posterior del monoplaça. Santander ja té una presència molt rellevant tant en els monoplaces com en l'equipació dels pilots i dels altres integrants de l'equip.