AUTOMOCIÓ

Ford ressuscita el Bronco, el seu tot terreny més salvatge

Ford presenta el nou Bronco, que arribarà el 2021 amb siluetes de dos i quatre portes i es vendrà als EUA des de 29.995 dòlars

La marca també presenta el Bronco Sport, orientat al mercat SUV amb un disseny menys agressiu i motors menys potents

bronco family 02

bronco family 02

3
Es llegeix en minuts
Àlex Soler

El Ford Bronco va ser un dels vehicles més populars de la firma de Michigan en el mercat nord-americà durant gran part del segle passat. Des de la seva arribada el 1966, el tot terreny nord-americà va anar evolucionant fins a deixar de produir-se el 1996, quan va ser substituït pel Ford Expedition, un SUV gran. Ara, la marca de l’oval ha decidit ressuscitar-lo, i ho fa amb magnificència, amb una família de tot terrenys que inclourà el Bronco Sport, una variant més petita i enfocada al segment SUV, i versions de dos i quatre portes desenvolupades per rendir fora de l’asfalt.

Precisament, van ser les quatre portes un dels motius pel qual Ford va decidir aturar la producció del Bronco a finals dels 90 i apostar per l’Expedition  i és per això que la companyia ha decidit afegir, per primera vegada en la gamma Bronco, la silueta de quatre portes. La seva producció començarà a principis de 2021 a WayneMichigan, i les entregues estan previstes a la primavera. Els interessats poden reservar-lo ja per 100 dòlars, tot i que, desgraciadament, no arribarà a Europa. El seu preu arrencarà en els 29.995 dòlars (26.362 euros) en les variants de dos i quatre portes i des dels 26.660 dòlars (23.428 euros) el Bronco Sport.

Entre el clàssic i el modern

El tot terreny indomable de Ford arriba per batre’s el coure amb el Jeep Wrangler, el Land Rover Defender i el Mercedes-Benz Classe G al mercat nord-americà. Estèticament, Ford aposta per un disseny que combina trets clàssics del model amb les últimes tendències per crear un vehicle de proporcions quadrades que llueix imponent. De sortints curts i superfícies planes, el Bronco destaca per una enorme graella frontal amb la inscripció ‘Bronco’ al centre. Als dos costats, dos llums circulars arrodoneixen un conjunt que recorda la seva primera generació. En la posterior, al costat d’un logotip específic del model, com passa amb el Mustang, destacarà la roda de recanvi, així com uns grup òptics rectangulars situats als dos extrems.

Interior dels nous Ford Bronco de dos i quatre portes / FORD

A l’interior, Ford aposta per introduir l’últim en tecnologia de connectivitat per presentar un habitacle tan clàssic com digitalitzat. Dissenyat a base de línies rectes, el Bronco disposarà d’una pantalla central de 12 polzades per gestionar el sistema d’infoentreteniment Ford SYNC 4 (SYNC 3 i vuit polzades en el Bronco Sport), compatible amb l’aplicació FordPass Performance amb navegació tot terreny i amb Apple CarPlay i Android Auto, i d’un quadro d’instruments digital i personalitzable. La firma nord-americana destaca que els materials de l’interior s’adaptaran a la seva vocació aventurera i seran resistents i fàcils de rentar. Una de les característiques principals del nou Bronco seran les seves opcions de personalització. Segons la marca, s’oferirà en 11 opcions de color i amb més de 200 accessoris.

Oferta mecànica i capacitat tot terreny

El nou Ford Bronco s’oferirà amb dues opcions de gasolina, un motor EcoBoost V6 de 2.7 litres que entregarà 310 CV de potència i 542 Nm de parell màxim i un EcoBoost de 2.3 litres de 270 CV i 420 Nm de parell màxim. Al propulsor menys potent es podrà escollir entre una transmissió automàtica de 10 relacions o manual de set, sent l’automàtica l’única disponible per al V6. El Bronco Sport, per la seva banda, podrà muntar un motor EcoBoost de 2.0 litres de gasolina de 245 CV i 370 Nm de parell màxim o un altre EcoBoost de 1.5 litres, 180 CV i 257 Nm de parell màxim. Les dues opcions comptaran amb una transmissió automàtica de vuit velocitats. Les versions especials Bronco Sport Badlands i First Edition sumaran lleves després del volant al seu equipament de sèrie.

Ford Bronco Sport, menys agressiu per al comprador que busca un SUV / FORD

Notícies relacionades

Per garantir una bona resposta ‘offroad’, el Bronco s’oferirà en dues versions, una bàsic amb tracció total i sistemes electrònics de control de tracció i un avançat amb caixa de transferència amb dues velocitats, diferencials de bloqueig electrònics per a cada eix, eix davanter de rodes independents i eix darrere fix. Tots dos disposaran d’un selector de maneres de conducció amb fins a set opcions (NormalEcoSport, Sluppery, Sand, Mud/Ruts i Rock Crawl) per adaptar el comportament de tots els sistemes a les exigències del terreny.

Com tots els vehicles actualment, tampoc hi faltaran els sistemes de seguretat activa més populars agrupats en els sistemes Ford Co-Pilot360. Així, disposarà d’assistent precol·lisió amb fre automàtic i detecció de vianants, alerta de trànsit creuat, sistema de manteniment de carril, llums automàtics, control de creuer adaptatiu amb ‘stop-and-go’ i centrament de carril o assistent de maniobra evasiva, entre d’altres.

Temes:

Cotxes