L'APORTACIÓ DE LA INDÚSTRIA

Seat interromprà la producció de respiradors després de comprovar-se una descongestió de les ucis

La companyia ja n'ha entregat més de 500 unitats i, de moment, paren la fabricació que es pot reprendre si el brot persisteix

Els empleats de la línia que participen en el projecte estaran exempts de l'erto i rebran un permís retribuït durant aquest temps

GRAFCAT4458. BARCELONA, 07/04/2020.- Un operario de SEAT trabaja en la cadena de montaje de los respiradores que SEAT está fabricando y que Correos entrega, diariamente y sin coste, a diversos hospitales catalanes, de forma que, con el visto bueno del ministerio de Sanidad, se ha convertido en el operador logístico de esta empresa automovilística durante la crisis del coronavirus. EFE/Susanna Sáez

GRAFCAT4458. BARCELONA, 07/04/2020.- Un operario de SEAT trabaja en la cadena de montaje de los respiradores que SEAT está fabricando y que Correos entrega, diariamente y sin coste, a diversos hospitales catalanes, de forma que, con el visto bueno del ministerio de Sanidad, se ha convertido en el operador logístico de esta empresa automovilística durante la crisis del coronavirus. EFE/Susanna Sáez / Susanna Sáez (EFE)

1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

Seat aturarà ara per ara la producció de respiradors OxyGEN a la Línia 1 del taller 9 de la planta de Martorell, després de comprovar-se una descongestió gradual de les ucis dels hospitals. Les comandes entregades, més de 500, estan funcionant a la perfecció a diverses zones d’urgències dels centres hospitalaris i el descens dels ingressos clínics, així com la menor pressió sobre els malalts més greus, han fet que la companyia posés en pausa la fabricació d’aquests dispositius que es va iniciar fa una setmana.

Els 150 empleats voluntaris que participen en el projecte es veuran recompensats i tornaran als seus domicilis amb un permís retribuït per part de la companyia, segons han indicat a EL PERIÓDICO fonts de l’empresa. A més, no entraran a l’expedient de regulació temporal d’ocupació fixada per Seat mentre duri l’estat d’alarma. D’aquesta manera, l’empresa vol reconèixer l’esforç altruista d’aquests treballadors.

Seat no tancarà la línia de producció davant de la possibilitat que es produeixi un rebrot del virus i un possible increment de les necessitats a les ucis. En aquest cas, reprendrien la producció tant per servir-los en hospitals espanyols com per oferir-los als països que els necessitin. La tecnologia del respirador OxyGEN és oberta, lliure, per la qual cosa qualsevol empresa del món pot produir-los de manera gratuïta.

Notícies relacionades

La marca del grup Volkswagen va iniciar el projecte de la mà de diverses empreses i hospitals després de detectar les carències de respiradors en els serveis d’urgències. Els 150 voluntaris s’han organitzat, des que l’Agència Espanyola del Medicament donés l’OK definitiu a la seva homologació com a respirador d’emergència, en dos torns de deu hores

L’OxyGEN compta amb 80 components electrònics i el 90% de les peces procedeixen dels centres de producció de Seat. La xapa es talla i es doblega a la Zona Franca, també hi participa Seat Componentes (des d’on s’expedeixen els materials necessaris) i el departament de manteniment s’encarrega de donar forma a les peces plàstiques. L’ànima del respirador és el motor dels eixugaparabrises (servits per Doga), més una resistència i una font d’alimentació de PC.  Cada respirador tarda entre 40 i 50 minuts a estar acoblat a la línia de producció, la que fa unes setmanes s’encarregava del subxassís davanter del Seat León.