AUTOMOCIÓ

Les marques d'automòbils mantenen operatives les seves vendes 'online'

La major part dels fabricants continuen oferint tots els seus models als configuradors de les seves pàgines web

El principal obstacle és l'entrega dels vehicles, però analitzen fórmules perquè es puguin lliurar les comandes

concesionario

concesionario

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

La patacada previsible de les vendes d’automòbils és a la cantonada. Els fabricants que operen a Espanya s’enfronten a un mes de març molt complicat per culpa del confinament pel coronavirus. Després de diversos mesos de descens del volum de vendes (un 7% acumulat des de febrer del 2019), la situació es torna més tensa, ja que el trànsit d’exposició caurà fins a zero als concessionaris. Segons dades de la consultora MSI, les pèrdues s’acostaran aquest mes al 87% en el cas de vendes de vehicles nous i al 85% en el de vehicles utilitzats.

No obstant, les marques mantenen la finestra oberta a la venda de vehicles als seus portals digitals, un canal que encara que poc continua funcionant durant aquests primers dies de confinament de la població. Des de la patronal del sector (Faconauto) s’insisteix que mantenint en funcionament els processos de matriculació des de la DGT els configuradors continuen oferint la possibilitat de comprar un vehicle nou.

Ford, per exemple, després de completar el procés de configuració del model, un venedor contacta amb els clients per procedir a tancar la venda de la forma habitual ‘online’, «tot i que en aquests moments hem d’articular la fórmula que permeti entregar els vehicles, ja que no es pot fer de forma presencial per qüestions òbvies de seguretat», comenten des de la marca. Malgrat això els fabricants estan treballant en la manera de poder mantenir les vendes en aquest canal digital.

«Som en uns moments complicats en què hem de veure altres maneres de relacionar-se, però confio que es pugui recuperar el ritme en el més petit espai de temps i rellançar la il·lusió dels clients», comenta Jesús Alonso, president de la marca de l’oval a Espanya.

En aquest sentit, des de Faconauto, s’ha llançat una proposta als concessionaris perquè continuïn operant des dels domicilis particulars aprofitant per contactar amb els clients i gestionar aquests contactes, i també els conviden a realitzar fórmules originals per a cada client, com ara oferir vídeos personalitzats, enviar dossiers específics i reutilitzar materials remesos prèviament però que per l’activitat abans del confinament probablement haurien passat desapercebuts.

Males xifres (obvi)

Notícies relacionades

Ahir es van matricular a Espanya únicament 808 vehicles, dels quals 373 van correspondre al canal de particulars, cosa que suposa una caiguda del 80,3% respecte al mateix dia de l’any passat. Per la seva banda, el canal d’empreses va matricular 371 vehicles, amb un descens del 73,4%, mentre que el canal d’empreses llogateres en va matricular 63 unitats, cosa que suposa una caiguda del 92,8%.

L’activitat als tallers ha caigut un 95% ja que, malgrat no haver-hi una prohibició expressa de tancament, des de Faconauto han recomanat que els concessionaris oficials també tanquin els seus tallers per protegir la salut d’empleats i clients. Aquesta situació provocarà, segons un estudi d’MSI, una caiguda dels ingressos del 85%.