AUTOMÒBIL

Els EUA investiguen les pràctiques comercials de BMW

El regulador del mercat borsari, la SEC, sospita que la marca va inflar les vendes al comptabilitzar com a venuts cotxes que només havia entregat a concessionaris

1
Es llegeix en minuts

La Comissió del Mercat de Valors dels Estats Units (SEC) ha obert una investigació sobre les pràctiques comercials del fabricant alemany d’automòbils BMW, segons ha reconegut un portaveu de la companyia en declaracions al diari ‘The Wall Street Journal’.

«La SEC s’ha posat en contacte amb nosaltres i cooperarem completament amb la seva investigació», va indicar el portaveu de la firma alemanya.

Segons el rotatiu, la SEC estaria examinant les pràctiques comercials de BMW als EUA per determinar si el fabricant bavarès hauria inflat les seves dades de vendes al comptabilitzar els concessionaris com venuts vehicles encara pendents de comercialitzar-se.

A finals del mes de setembre passat, FCA US i la seva matriu Fiat Chrysler Automobiles van acceptar pagar una multa de 40 milions de dòlars per concloure una investigació per haver informat erròniament sobre la xifra de vehicles venuts mensualment al comptabilitzar automòbils que encara no havien sigut comercialitzats. 

Notícies relacionades

Els analistes borsaris prenen la dada de vendes de vehicles com a base per preveure els resultats de les marques i avançar la seva evolució a la bossa. És pràctica habitual que els concessionaris acaparin vehicles amb la intenció de complir els compromisos de vendes amb les marques i accedir d’aquesta manera paral·lelament a descomptes per objectius o ‘ràpels’, que poden suposar un percentatge important del marge comercial. Aquests cotxes cedits al concessionari no han sigut venuts però ja són consolidats en els comptes de l’exercici de les marques. L’efecte d’aquesta pràctica comercial és al final el contrari que els analistes podien premiar, ja que suposa restar vendes al període immediatament posterior i és difícil establir el flux de beneficis generat. 

L’elevada competència al sector de l’automòbil ha portat a una transparència més gran en els preus i marges existents. En aquestes circumstàncies, la pràctica dels concessionaris de descomptar les futures comissions per assolir els objectius de vendes a l’hora d’establir el preu de venda al públic ha enterbolit l’anàlisi de la rendibilitat de les marques. 

Temes:

Empreses