hi haurà un nou model

Adeu a l'Escarabat de Volkswagen

L'últim Beetle surt de la línia de producció de Mèxic

zentauroepp49019685 employees take photos of the final edition version of the vo190710221559

zentauroepp49019685 employees take photos of the final edition version of the vo190710221559 / Fernando Llano

2
Es llegeix en minuts

Amb una producció d’1,7 milions d’unitats del model modern del Beetle al llarg de 22 anys, la marca Volkswagen va acomiadar aquest dimecres de la seva línia de producció a Mèxic aquest emblemàtic automòbil, que serà substituït per un nou model. Enrere queden 81 anys de producció de l’icònic model Escarabat.

El Beetle original va ser responsable de la majoria de les vendes, però el model de segona generació, denominat New Beetle, va ser un èxit quan va arribar al mercat el 1998, ja que es van comercialitzar ni més ni menys que 1,2 milions d’unitats entre 1998 i el 2010. El tercer i últim Beetle va arribar al mercat el 2011 i des d’aleshores se n’han construït més de 500.000 unitats.

El director general de Volkswagen Mèxic, Steffen Reiche, va ressaltar que des de 1997, quan va començar la producció de l’Escarabat, es va aconseguir tenir al mercat un model únic que mostrava innovació, comoditat i passió, i va avançar que ben aviat donaran a conèixer el nou producte de l’automotriu d’origen alemany.

Un nou model

"Hem sigut l’única planta a nivell mundial que ha produït aquest model durant dues dècades. [...] Amb la producció d’1,7 milions d’unitats, crec que aquest model sens dubte és un dels més icònics a nivell mundial, ja que la seva silueta és inconfusible", va dir en un esdeveniment per acomiadar la producció d’aquest cotxe a la planta de la ciutat de Puebla, al centre de Mèxic.

"Amb el Beetle tanquem un cicle de la nostra planta amb infinitat de metes complertes, ja que el futur ens presenta nous reptes en els quals la qualitat, l’amor i el detall han de continuar sent la clau de l’èxit", va subratllar.

El directiu de l’armadora a Mèxic va indicar que Puebla és una de les plantes més importants, i amb els anys ha adquirit gran protagonisme.

Va avançar que el 2020 hi haurà un nou model en les línies de producció a Puebla, els detalls del qual es donaran a conèixer en els pròxims mesos.

La indústria de l’automòbil a Mèxic

Tot i que no va donar més dades del model, es preveu que els nous vehicles siguin camionetes elèctriques.

Durant l’acte es va presentar una de les 65 unitats que conformen l’edició especial amb què es tanca la producció.

Algunes d’aquestes unitats seran ofertes en línia i tindran un valor comercial de 410.000 pesos (uns 19.000 euros), i es vendran dins de Mèxic.

S’elaborarà una placa commemorativa enumerada de l’1 al 65, perquè es distingeixi que són els últims produïts a Puebla.

Notícies relacionades

La indústria de l’automòbil és d’enorme importància per a Mèxic, ja que genera desenes de milers de llocs de treball i és un dels principals mercats d’exportació, especialment cap als Estats Units.

De fet, el sector suposa la primera font de divises per al país.

Temes:

Cotxes