MUNDIAL DE MOTOGP

Márquez «El pitjor que pots fer és amenaçar d'anar-te’n»

El vuit vegades campió del món insisteix, en les seves reflexions sobre el present i futur, que li vol concedir una nova oportunitat a Honda, la marca de tota la seva vida

Márquez «El pitjor que pots fer és amenaçar d'anar-te’n»

FARO / JESÚS ROBLEO

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Doncs sí, nova (o vella) estoneta amb Marc Márquez (Honda), la gran incògnita, no només d’aquest 2023 sinó, també, del 2024. És més el soroll que les nous. El vuit vegades campió del món insisteix que li queda, encara, un any de contracte (2024), amb la marca de tota la seva vida, dels seus triomfs i títols i que, de moment, el pensa complir.

El soroll, per més que els responsables de KTM diguessin que se’ls havia ofert per al 2024, cosa que va desmentir categòricament l’entorn del pilot de Cervera (Lleida), per més que s’assenyali que una de les places de l’equip Gresini Ducati està ja reservada per a MM93, el cert és que de la boca del més gran dels Márquez només surten paraules de paciència, compromís i nova oportunitat per als enginyers de la firma alada.

Márquez, que avui iniciarà els entrenaments del GP de Misano, circuit en què va aconseguir la seva última victòria («¡uf!, d’això ja fa dos anys»), insisteix que el seu pensament i treball només està dirigit a continuar provant coses «especialment algun detall o truc per millorar la nostra adherència i tracció», deixant al marge qualsevol reflexió sobre el futur.

Res d’amenaces

«No he parlat amb Honda de la possibilitat d’anar-me’n, no pretenc saber si em deixarien sortir o no al tenir contracte l’any que ve», va dir amb rotunditat ahir Márquez. «No crec que això sigui bo per al projecte 2024 en aquests moments. Ells s’estan esforçant moltíssim, estan treballant moltíssim, aquí provarem el prototip nou. Si tu tens contracte amb una marca, el pitjor que pots fer és amenaçar d’anar-te’n, perquè allà sí que pot explotar tot».

Així que, de nou, Márquez va insistir que «la meva mentalitat en aquests moments respecte a la marca de tota la meva vida és positiva, constructiva i hem de buscar el millor per al projecte del futur». No es parla de contractes, es parla de millores, de la manera de millorar una moto que no està, en aquests moments, per lluitar per res, molt menys pel podi.

En aquest sentit, Márquez no va resistir la temptació de reconèixer que dilluns, el test en què provarà, diuen, el primer prototip del 2024, «el miro de reüll, pensant que ¡tant de bo! sigui positiu». I en aquest sentit, Marc reconeix que va preguntant als nous enginyers japonesos que han vingut a Misano, portant sota el braç la nova moto, com està, com va, què té.

«Sé que ja l’han provat al Japó, que hi han donat moltes voltes, però la prova definitiva serà dilluns. Sortint del box ja notes si alguna cosa ha canviat, què té, com va». Mentrestant, Márquez va explicar que tant ell com el japonès Takaaki Nakagami, home fort de l’equip satèl·lit LCR, continuaran provant millores en la RC213V actual.

Algú li va recordar que en el seu documentant ‘All In’ reconeixia que la seva aspiració era tornar a ser campió del món de MotoGP, a Honda o on fos, doncs si no podia tornar a ser-ho a Honda, es buscaria la vida. ¿T’estàs buscant la vida ja? «No, no, estic en la fase de voler ser campió del món i per a això he de comprovar que l’equip on soc també ho vol ser. I per voler-ho ser, quan no et surten els resultats, has de canviar coses, moure’t, reaccionar. I si veig aquesta reacció, aquest interès, que tot es fa com toca, puc imaginar-me el futur».

«Honda està reaccionant, però els resultats s’han de veure a la pista. Estan agafant enginyers de F-1 i saben que han de fer alguna cosa davant la falta de resultats»

Marc Márquez

Pilot de l’equip Repsol Honda

Notícies relacionades

Márquez sí que va tornar a dir que «em buscaré la vida quan no tingui contracte, és evident, però em queda un any de contracte amb Honda i encara no he pensat absolutament res». No hi ha dubte, i així ho va confessar el líder d’Honda, que «la moto dilluns m’hauria de transmetre bones sensacions i, sobretot, una possibilitat de creixement, de millora, de desenvolupament en els següents tests».

«Sé que Honda està treballant molt, em consta que s’estan movent, incorporant enginyers seus del departament de F-1», va afegir Márquez, amb enorme facilitat i convenciment. «Al Japó tots es mouen, m’informen, venen cares noves pel garatge, cosa que valoro molt, però l’autèntica valoració és quan la moto apareix a la pista. Un pilot se’l valora pels resultats a la pista, és igual si entrena una hora o mil en bici i un pilot valora la moto pels resultats, és igual si es fa d’una manera o d’una altra, en una hora o en mil».