GP D’ANGLATERRA DE MOTOGP

Proesa d’Aleix Espargaró, que derrota Bagnaia a Silverstone

El més gran dels Espargaró ha protagonitzat una de les millors carreres de la seva vida, als 34 anys, i ha superat el campió ‘Pecco’ Bagnaia en una última volta suïcida

Proesa d’Aleix Espargaró, que derrota Bagnaia a Silverstone

EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Sempre ha sigut allà, cert. Sempre ha lluitat entre els millors. Sempre ha donat la cara. Sempre ha mirat de demostrar que, malgrat que és el més veterà de la graella de MotoGP, amb 34 anys i que fa més de dues dècades que és en el Mundial de motociclisme, continua tenint la mateixa passió de sempre. Compten, i avui s’ha demostrat a Silverstone, davant 48.564 espectadors, que Aprilia ha treballat en ferm durant el mes festiu de juliol i per això Aleix Espargaró, vencedor avui en un dels traçats més mítics del món, ha demanat esprémer la immensa potència i qualitat de la seva Aprilia a l’última volta del GP britànic per imposar-se al campió del món, en una maniobra suïcida, a dos revolts enllaçats, poc abans de travessar la meta.

La carrera ha tingut com a líder i protagonista de les 19 voltes prèvies a l’última (i definitiva) Bagnaia, que després de tenir problemes ahir en la prova a l’esprint que va guanyar brillantment Àlex Márquez (Ducati), que avui s’ha hagut de retirar tot just començar després d’un toc amb ‘Pecco’ que ha doblat la palanca del canvi de la seva Desmosedici, ha sortit a guanyar com fos per continuar al capdavant del Mundial de pilots. Bagnaia no ha malgastat la sortida i s’ha posat al capdavant del pilot amb solvència.

Bagnaia, al comandament

Amb solvència, sí, però no amb avantatge, perquè primer Aleix Espargaró (Aprilia) i, immediatament, el seu company Maverick Viñales i un agressiu Brad Binder (KTM) s’han acostat a la parella líder, tot i que mai han posat en perill les seves privilegiades places. Les voltes anaven passant, Bagnaia continuava brollant i Aleix continuava a rebuf seu, molt, molt enganxadet. Mentrestant, ha arribat un rapidíssim Miguel Oliveira (Aprilia).

I el que ha passat és que Viñales, Binder i Oliveira s’han començat a barallar, a tocar-se, a passar-se l’un a l’altre, cosa que ha permès que Bagnaia i Espargaró no patissin per mantenir el comandament. Fins que ha arribat l’última volta del gran premi i Aleix, que havia estat observant amb la mestria i experiència que li concedeix haver sigut protagonista de centenars de grans premis, en què superar Bagnaia, li ha fet un avançament magistral en dos revolts enllaçats, primer a l’esquerra i, després, a la dreta, per obrir gas sense pietat i travessar la meta en primera posició, i ha deixat bocabadat tothom.

«Ha sigut una carrera de bojos, però sabia que podia guanyar. He deixat que Bagnaia liderés la prova esperant a l’última volta, ja que sabia que tenia alguna cosa guardada»

Aleix Espargaró

Pilot de l’equip Aprilia Racing

«Ha sigut, ja ho heu vist, una carrera de bojos, perquè, a sobre, ha començat a ploure a l’última part i la pista s’ha posat molt, molt, delicada», assenyala Espargaró, que, malgrat que en cap moment ha pensat a canviar la moto de sec per la d’aigua quan, a falta de set voltes ha començat a plovisquejar (la carrera s’ha declarat d’aigua i, per tant, els pilots, després de la bandera blanca mostrada en aquest gir, podien entrar a canviar de motos quan volguessin, sota el seu criteri). «La veritat és que no ha plogut prou per entrar a canviar de moto, però la moto, al final, sí que patinava molt i era molt delicat pilotar al màxim».

La tàctica d’Aleix

Espargaró reconeix que, des de la primera volta, s’ha sentit «molt, molt, còmode a la moto, anava solt, veia que tenia agafament i podia pilotar com volgués». El pilot de Granollers, resident a Andorra, explica que «he preferit que el ‘Pecco’ liderés totes les voltes i guardar-me el que tenia per al final, per a l’última volta i, afortunadament, la tàctica ha sortit de cine».

Notícies relacionades

Bagnaia, que ara és més líder, amb 41 punts d’avantatge sobre l’espanyol Jorge Martín (Ducati), ha comentat que «a l’escollir el pneumàtic tou davant i començar a ploure lleugerament, ha sigut molt difícil, bé, impossible aguantar, suportar i resistir l’atac final de l’Aleix, però soc molt, molt feliç amb aquesta segona posició i augmentar la meva diferència en el Mundial».

Mundial de pilots: 1. ‘Pecco’ Bagnaia (Itàlia, Ducati), 214 punts; 2. Jorge Martín (Espanya, Ducati), 173; 3. Marco Bezzecchi (Itàlia, Ducati), 167; 4. Brad Binder (Sud-àfrica, KTM), 131 i 5. Johann Zarco (França, Ducati), 122.