EL GP DEL JAPÓ

Mir falla en el seu primer assalt al títol

El jove mallorquí, que acusa els nervis, una mala posada a punt de la seva Honda i el diluvi, tindrà una altra oportunitat a Austràlia

rozas40544191 motegi  jap n  15 octubre 2017 joan mir  honda   en motegi  171015063638

rozas40544191 motegi jap n 15 octubre 2017 joan mir honda en motegi 171015063638

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

“No ha pogut ser. No he sigut jo en cap moment d'aquest cap de setmana. Tampoc la meva moto. Si una victòria és un 50% la moto i un 50% jo, avui hem estat en un 30% o un 40% tots dos. Som al mateix lloc. Diumenge, a Austràlia, tenim una altra oportunitat i anirem per totes. Esperem que sigui un cap de setmana climatològicament normalet”.

Joan Mir (Honda), de 20 anys, ha viscut avui un dels dies més desesperats de la seva brillant carrera com a pilot de Moto3. Paco Sánchez, el seu mànager, i l'enginyer italià Christian Lundberg, el seu cap al box, tractaven d'animar-lo, mentre tots dos reconeixien que “tot això és experiència, aprenentatge; fa mal, però és molt bo per a la seva progressió”. I entre tots van aconseguir que Mir tornés a esbossar el seu somriure ‘a l'estil Marc Márquez’, sempre perenne a la seva cara i desaparegut, pels nervis, per la responsabilitat i, també, sí, pel diluvi que va destrossar els seus plans durant tot el cap de setmana i la carrera d'avui, guanyada, de forma magistral, com ja va fer a Misano, per l'italià Romano Fenati (Honda), que ara se li acosta a 55 punts, quan en queden 75. Els comptes són idèntics a Phillip Island: Mir només ha de superar Fenati per ser campió del món.

Mir no ha sigut capaç de controlar els seus nervis al llarg de tot el cap de setmana i el diluvi el va afectar molt a la carrera

“Durant tot el cap de setmana no m'he trobat gens còmode amb la moto, molts problemes. Això pot passar. I pot ser, sí, que la responsabilitat, els nervis, m'hagin afectat”, va confessar al box, una vegada analitzada la carrera amb els seus durant més d'un quart d'hora. “He tingut molts i incomprensibles alts i baixos durant tot el cap de setmana i, a vegades, he arribat a pensar que m'havia oblidat de pilotar sobre aigua”.

Frustració per no haver pogut fer una bona carrera

Mir lamentava profundament no haver pogut fer una bona carrera. És clar que entre els mals entrenaments i la sanció que arrossegava de Misano (sis posicions a la graella de sortida), ha arrencat des de la 20a posició. “Al marge de conquistar o no el títol aquí, que no era fàcil, m'hauria agradat fer una bona carrera i, almenys, disfrutar del gran premi i no anar tan penjat com he anat tot aquest cap de setmana, que és per oblidar o per prendre'n nota, sí, experiència”.

El jove mallorquí va reconèixer que el fet de sortir tan enrere el va afectar molt, “entre altres coses perquè pilotaves enmig d'un núvol d'aigua a 200 quilòmetres per hora. Esperem que, a Phillip Island, canviï tot, torni la normalitat i tornem a ser els d'abans, tant la moto com jo. Això no s'acaba aquí. Seguirem lluitant”. Mir no pensa canviar la mentalitat d'aquí a final de campionat. “On pugui forçar i guanyar, guanyaré”.

Joan Mir repassa la seva pèssima carrera amb el seu equip, al box de Motegi. / EMILIO PÉREZ DE ROZAS

Això sí, estava molt disgustat perquè sabia que moltíssims aficionats havien matinat per citar-se al Palma Arena per animar-lo. “Només tinc paraules d'agraïment per a tots ells. La veritat és que durant tota la setmana he notat que la gent m'animava en la distància i que volia veure'm campió. Els hi agraeixo i intentaré ser-ho a Austràlia”.

"Ni la moto ni jo hem estat a l'altura de la resta de temporada. Jo he estat nerviós. Esperem que això només sigui això, un mal dia, i res més"

Joan Mir

Pilot de Leopard Racing i líder del Mundial de Moto3

Notícies relacionades

És evident que la consigna ara al si del box de l'equip Leopard Racing es passar pàgina com més aviat millor. Intentar solucionar els problemes de falta d'adherència a la roda posterior de la petita Honda i pensar, com va reconèixer el mateix Joan Mir, “que això només ha sigut un mal cap de setmana, una mala carrera i punt”.

Phillip Island, el preciós circuit australià al costat del mar, és el lloc on Mir va debutar el 2015 i, per tant, podria ser un bonic lloc per arrodonir una grandiosa temporada.

Temes:

Joan Mir