MUNDIAL DE MOTOCICLISME

Bradl, campió del món de Moto2

Alemanya aconsegueix, per fi, un títol que se li ha resistit 18 anys

Stefan Bradl, durant els entrenaments de Moto2, aquest dissabte a València.

Stefan Bradl, durant els entrenaments de Moto2, aquest dissabte a València. / Manuel Bruque (EFE)

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / València

El Mundial, especialment els seus organitzadors, estan de sort. Alemanya, un dels països més poderosos del món i que ha agafat les regnes per afrontar la crisi que castiga tot Europa, ha aconseguit, per fi, trencar una ratxa de 18 anys sense conquistar cap títol mundial de motociclisme de velocitat. L'últim es remunta a l'obtingut perDirk Raudies (125cc, 1993) i el seu precedent, en la cilindrada de 250cc, va ser el míticToni Mang (1987). A partir d'avui i sense córrer, o sense córrer l'última carrera, aquella en què havia de quedar entre els 13 primers per coronar-se campió en cas que Marc Márquez vencés, el joveStefan Bradl, que el 29 de novembre farà 22 anys, ha conquistat la corona desitjada.

Notícies relacionades

Bradl (Kalex), que ha desenvolupat la seva carrera a Espanya i que, en el seu moment, va ser un dels pupils d'Alberto Puig, va començar en KTM i va disputar la seva primera carrera mundialista el 2005, va córrer alteamBlusens, el mateix que ha alçat ara al català Maverick Viñales, i ho va fer sent company dePableteNieto, fill del mític i popular12+1. La creació de la nova cilindrada de Moto2 li va donar la possibilitat de canviar de muntura i, tot i que la seva primera temporada, l'any passat, va ser molt irregular (tot va començar amb un accident en el primer revolt del primer gran premi de la temporada, a Qatar), aquest any ha estat molt regular aconseguint set poles positions (Qatar, Jérez, Portugal, França, Montmeló, Holanda i Misano) i quatre victòries (Qatar, Portugal, Catalunya i la Gran Bretanya).

Títol en safata

La veritat és que a mesura que creixia el campionat i, sobretot, a mesura que un portentósMarc Márquez (Suter) va anar creixent, adaptant-se a la categoria i, sobretot, calmant-se després de tres inicials zeros a Qatar, Jérez i Portugal, no tots culpa del campió de Cervera, Bradl anava perdent força, fins a l'extrem que Márquez li va reduir els 82 punts d'avantatge que li portava. Després, la mala sort, la desgràcia i, sobretot, la imprudència dels comissaris de Sepang (Malàisia), que no van assenyalar un enorme bassal que havia a la pista i que va provocar l'accident que va acabar afectant la vista del noi de Cervera i acabant amb les seves possibilitats, han servit en safata el títol a Bradl, que guanyarà el ceptre per ser el més regular, però no el millor, ja que aquest guardó virtual li serà concedit, demà, a Márquez, escollit per votació majoritària dels seus companys de graella com el millor de la categoria el 2011.