MUNDIAL DE MOTOCICLISME
Bradl, campió del món de Moto2
Alemanya aconsegueix, per fi, un títol que se li ha resistit 18 anys

Stefan Bradl, durant els entrenaments de Moto2, aquest dissabte a València. /
El Mundial, especialment els seus organitzadors, estan de sort. Alemanya, un dels països més poderosos del món i que ha agafat les regnes per afrontar la crisi que castiga tot Europa, ha aconseguit, per fi, trencar una ratxa de 18 anys sense conquistar cap títol mundial de motociclisme de velocitat. L'últim es remunta a l'obtingut perDirk Raudies (125cc, 1993) i el seu precedent, en la cilindrada de 250cc, va ser el míticToni Mang (1987). A partir d'avui i sense córrer, o sense córrer l'última carrera, aquella en què havia de quedar entre els 13 primers per coronar-se campió en cas que Marc Márquez vencés, el joveStefan Bradl, que el 29 de novembre farà 22 anys, ha conquistat la corona desitjada.
Bradl (Kalex), que ha desenvolupat la seva carrera a Espanya i que, en el seu moment, va ser un dels pupils d'Alberto Puig, va començar en KTM i va disputar la seva primera carrera mundialista el 2005, va córrer alteamBlusens, el mateix que ha alçat ara al català Maverick Viñales, i ho va fer sent company dePableteNieto, fill del mític i popular12+1. La creació de la nova cilindrada de Moto2 li va donar la possibilitat de canviar de muntura i, tot i que la seva primera temporada, l'any passat, va ser molt irregular (tot va començar amb un accident en el primer revolt del primer gran premi de la temporada, a Qatar), aquest any ha estat molt regular aconseguint set poles positions (Qatar, Jérez, Portugal, França, Montmeló, Holanda i Misano) i quatre victòries (Qatar, Portugal, Catalunya i la Gran Bretanya).
Títol en safata
La veritat és que a mesura que creixia el campionat i, sobretot, a mesura que un portentósMarc Márquez (Suter) va anar creixent, adaptant-se a la categoria i, sobretot, calmant-se després de tres inicials zeros a Qatar, Jérez i Portugal, no tots culpa del campió de Cervera, Bradl anava perdent força, fins a l'extrem que Márquez li va reduir els 82 punts d'avantatge que li portava. Després, la mala sort, la desgràcia i, sobretot, la imprudència dels comissaris de Sepang (Malàisia), que no van assenyalar un enorme bassal que havia a la pista i que va provocar l'accident que va acabar afectant la vista del noi de Cervera i acabant amb les seves possibilitats, han servit en safata el títol a Bradl, que guanyarà el ceptre per ser el més regular, però no el millor, ja que aquest guardó virtual li serà concedit, demà, a Márquez, escollit per votació majoritària dels seus companys de graella com el millor de la categoria el 2011.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona