Plataforma SVIsual

L’Ajuntament de Mollet posa en marxa un nou servei per atendre persones sordes

  • Un intèrpret professional, a través d’una videoconferència, facilita que una persona amb discapacitat auditiva pugui comunicar-se sense barrera

L’Ajuntament de Mollet posa en marxa un nou servei per atendre persones sordes
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Mollet del Vallès (Vallès Oriental), juntament amb la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), ha posat en marxa un nou servei per facilitar que les persones amb discapacitat auditiva puguin realitzar qualsevol gestió a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), «de forma autònoma i sense haver de venir amb un intèrpret», expliquen des del consistori.

Es tracta de la plataforma SVIsual, amb la qual un intèrpret professional a distància, a través d’una videoconferència, facilita que una persona amb discapacitat auditiva pugui comunicar-se sense cap barrera amb les persones informadores de l’OAC.

L’objectiu i la principal funció d’aquesta aplicació és facilitar que les persones amb discapacitat auditiva es puguin comunicar amb persones oients en temps real i, en aquest cas concret, puguin accedir amb facilitat als serveis que ofereix l’Ajuntament de Mollet i realitzar qualsevol tipus de tràmit o gestió amb autonomia.

El regidor coordinador de l’Àrea de Modernització i Qualitat de Serveis, Xavier Buzón, explica que «aquest projecte ha de permetre aprofitar totes les eines que ofereixen les noves tecnologies per acostar tots els serveis i tràmits que realitza l’Ajuntament a qualsevol persona que pugui necessitar-los».

Notícies relacionades

Així, aquesta opció es troba disponible de dilluns a divendres de 10 h a 13 h.

Més notícies de Mollet a l’edició local d’EL PERIÓDICO