Les empreses espanyoles a la cita

Així és el Pavelló d’Espanya del MWC

Malgrat la pandèmia, el Mobile World Congress obre les seves portes un any més. Entre els seus pavellons, el d’Espanya és un dels que creix edició rere edició. ¿Com serà aquest any? Aquestes en són les claus

Així és el Pavelló d’Espanya del MWC
3
Es llegeix en minuts

El Mobile World Congress, que se celebra en aquestes dates a Barcelona, comptarà amb una gran presència d’empreses espanyoles al Pavelló d’Espanya. La temàtica d’aquest espai gira entorn de diversos aspectes. Un és la tecnologia financera, que simplifica les transaccions i ajuda a aconseguir una gestió segura. La situació de les connexions 5G no hi falten, ja que la seva implementació a tot el territori porta grans canvis. A més, la intel·ligència artificial avançada i la internet de les coses són altres punts d’interès destacats.

Aquestes temàtiques serveixen com a teló de fons a les empreses que acudeixen al congrés per presentar els seus últims avenços, opinions i perspectives per al futur. Les companyies tenen una òptima oportunitat de negoci, compten amb la presència de mitjans i grups d’inversió. És per això que moltes de les assistents són pimes, que podrien jugar-se el futur amb les seves presentacions.

Cada empresa té un espai privatiu, tot i que també hi ha zones comunes de presentació, activitats de ‘networking’, serveis de difusió i per efectuar trobades amb institucions. L’objectiu és augmentar les seves oportunitats de negoci, alhora que es fomenta l’intercanvi de coneixements i l’obtenció de notorietat. El Pavelló d’Espanya acollirà un total de 35 empreses, la majoria de les quals provenen de les comunitats autònomes de Madrid i Catalunya. Cadascuna compta amb agenda per presentar els seus productes o serveis. Per exemple, Agile Content, empresa desenvolupadora de ‘software’ per a plataformes de televisió ofereix les eines per donar valor a les emissions de TV. Disposen d’una plataforma de continguts digitals, ofereixen televisió en línia a través d’un servei de ‘streaming’ i, així mateix, solucions per optimitzar la connexió. 

Un increment del 30%

L’afluència d’empreses al pavelló és un 30% superior a les que es van presentar el 2021. Han sigut escollides per Red.es, l’entitat pública empresarial que gestiona i coordina diferents programes de desenvolupament de la societat de la informació. El seu objectiu és impulsar companyies prometedores, i quin millor espai que l’ofert pel Mobile World Congress.

Totes són una mostra del que el nostre país és capaç d’oferir al sector de la tecnologia, on trobar noves propostes és cada vegada més important. No només ajuden que la societat superi els reptes més urgents, sinó que contribueixen a millorar el nivell de vida i el benestar de cada individu. Així doncs, recolzar aquests emprenedors és una necessitat. En definitiva, Espanya aposta per la innovació i el desenvolupament tecnològic en el Mobile World Congress 2022. Acudiran al pavelló 35 empreses del país, que tenen molt a oferir en el panorama internacional. 

Noves àrees

El lema del Mobile World Congress d’aquest any 2022 és: ‘Connectivitat desencadenada’. Per demostrar la importància de tal afirmació, l’organització ha creat una nova àrea anomenada Industry City. Allà es mostra com diferents sectors, com el de les finances, estan liderant la tecnologia de connectivitat.

L’organització torna a repetir amb algunes exposicions com ara Ministerial Programme o 4 Years From Now. En aquest últim es posa de manifest com evolucionarà la tecnologia en els pròxims quatre anys. És una finestra als pronòstics d’experts en la matèria, així com de les empreses més capdavanteres del sector. En total, hi acudiran més de 500 companyies emergents d’arreu del món.

El format

Notícies relacionades

L’esdeveniment es manté híbrid (presencial i virtual) com va passar l’any passat. Els espais de les empreses se situen al recinte de la Gran Via, fet que permetrà als visitants interactuar de manera tradicional. A més, la participació virtual se centra en les presentacions de marques i conferències de sector via ‘online’. Així, es garanteix la seguretat, sense sacrificar el dinamisme en un esdeveniment d’aquesta magnitud. 

Està previst un protocol sanitari per garantir la seguretat dels assistents. A l’hora de redactar aquestes línies, serà obligatori mostrar el passaport covid, un certificat de recuperació o un test negatiu per entrar a l’esdeveniment. També es requerirà utilitzar mascareta FFP2. 

Les 35 empreses espanyoles del Mobile World Congress