TELEFONIA PER A PAÏSOS EMERGENTS
Mozilla anuncia que hi haurà 'smartphones' amb el sistema Firefox a 25 dòlars
Telefónica comercialitzarà terminals amb aquest sistema operatiu en vuit nous països
La fundació Mozilla de sistemes operatius oberts ha anunciat avui en la jornada prèvia al Mobile World Congress que hi haurà telèfons mòbils intel·ligents amb el sistema operatiu lliure Firefox US per un preu de 25 dòlars (uns 18 euros) per a determinats mercats emergents.
La trobada de Mozilla d'aquest any a Barcelona ha estat molt diferent de la de l'any passat, quan va comptar amb la presència de molts dels presidents dels 18 operadors que recolzen el sistema, ja que ha estat dedicat a mostrar els nous mòbils.
Aquests aparells de baix preu seran possibles per un xip que ha desenvolupat el fabricant Spreadtrum, encara que no van concretar quan els llançaran.
Els responsables de Mozilla van recordar que entre els fabricants que han produït mòbils Firefox hi ha Alcatel, LG, Huawei i ZTE, i que aquest 2014 seguiran desenvolupant mòbils intel·ligents de gamma baixa però que a mitjans d'any n'hi haurà també de gamma mitjana amb processadors de doble nucli.
Telefónica també ha anunciat avui que reforça el seu suport per al sistema operatiu Firefox US i que llançarà terminals amb aquest sistema aquest any en vuit nous països, fins a un total de 16 mercats.
Notícies relacionadesAixí, aquest any Telefónica estendrà la venda de terminals amb aquest sistema operatiu a Alemanya, Costa Rica, el Salvador, Guatemala, Nicaragua, Panamà, l'Argentina i l'Equador, que se sumaran a la resta de mercats on està l'operador (excepte el Regne Unit).
La companyia, a més, espera que després de la compra de Whatsapp per Facebook, puguin sumar l'aplicació de missatgeria al seu catàleg en un futur pròxim.
- 5 d’abril Aquests són els museus que pots visitar gratis aquest primer diumenge de mes a Barcelona
- ‘Oscars’ de la Moda Met Gala 2026: tema, data, ‘dress code’, Beyoncé, Kidman, els Bezos i una sonada absència
- NOU MEDICAMENT L’Hospital Dotze d’Octubre de Madrid recluta el primer pacient espanyol en un assaig amb vorasidenib, un fàrmac que busca cronificar un tipus de tumor cerebral greu
- Conseqüències del conflicte Ryanair preveu pujades de preu dels bitllets d’avió aquest estiu per la guerra de l’Iran
- Succés surrealista a Oviedo: li cau un martell al cap mentre passejava amb la seva mare
