SOLUCIONS DE FUTUR
L’AMB impulsa la construcció de les ciutats del segle XXI
Els projectes de transformació urbana impulsats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona guanyen protagonisme a causa de la pandèmia de la Covid-19
És el cas de la conversió de la carretera comarcal C-245 en un eix urbà, més amable per als ciutadans i sostenible al seu pas per cinc municipis

Les ciutats del futur haurien de ser més sostenibles, segures i estar més ben connectades, cosa que es traduiria en una millora de la qualitat de vida dels ciutadans. Per a això, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) està impulsant ja projectes urbanístics que persegueixen aquests objectius.
Un bon exemple d’aquesta transformació transversal i que alhora s’adapta a les noves necessitats socials i urbanístiques constatades arran de la pandèmia, és la transformació de la carretera comarcal C-245 al seu pas per cinc municipis de l’àrea metropolitana.
Es tracta d’un eix viari que uneix Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels, és a dir, que connecta uns 350.000 habitants. El projecte, que ja està en marxa, preveu la pacificació del trànsit, una millora de l’àrea per a vianants i la priorització del transport públic i de la bicicleta, per la qual cosa comportarà una clara disminució de contaminació en l’aire i una millora dels temps i recorreguts de l’autobús.
Interconnexió
El projecte, amb una dimensió de 13 quilòmetres de longitud, transforma aquest eix viari des de la pl. de la Constitució de Castelldefels fins a l’intercanviador de Cornellà, amb parada dels trens de Rodalies, línia 5 de metro i TramBaix. S’implantarà la línia Metrobús 8 (M8) que recorrerà aquest eix de cap a cap.
La reconversió d’aquesta via en un espai metropolità i urbà tindrà un cost de 35 milions d’euros, finançats pel món local a través de l’AMB i la Generalitat. La primera fase d’obres, que s’ha iniciat ja, està previst que finalitzi l’abril del 2021. L’obra total, complexa i dividida per trams i municipis, acabarà en dos anys.
Notícies relacionadesUn dels distintius d’aquest projecte són, sens dubte, les seves grans places o rotondes, que vertebraran aquest nou eix urbà: Plaça Colom (Castelldefels), plaça del Tanatori (Viladecans) i plaça Parellada (Sant Boi). Amb la seva transformació es facilitarà el pas del bus metropolità d’altes prestacions (Metrobús) pel centre, que tindrà prioritat. El carril bus reservat tindrà una longitud de 13 km. A més, el carril bici serà continu i formarà part de l’eix 7 de la Bicivia, la xarxa ciclista de la metròpolis de Barcelona, que connectarà amb l’europea.
S’implanten, també, sistemes innovadors d’il·luminació i senyalització, s’incrementen els passos de vianants i s’uniformitza i millora l’estètica urbanística de l’eix.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»