05 d’abr 2020

Anar al contingut

PAUTES PER MENJAR AMB MODERACIÓ

Consells per evitar els excessos nadalencs

Una bona opció per no patir indigestions és repartir els àpats al llarg del dia, amb això s'aconseguirà millorar la digestió fent-la més ràpida

Mireya Roca

Consells per evitar els excessos nadalencs

Vuit de cada deu espanyols s’excedeixen amb el menjar i la beguda durant les festes de Nadal. En conseqüència, més del 51% de la població reconeix patir molèsties digestives, i el 34% ressaca després de la ingesta d’alcohol.

Els símptomes provocats per menjar més del compte poden arruïnar aquestes dates tan assenyalades, per la qual cosa cal intentar prevenir-los menjant d’una manera equilibrada. Per aquesta raó, l’empresa ‘online’ líder en productes salut i bellesa www.nutritienda proposa una sèrie de consells fàcils de dur a terme.  

Repartir els àpats al llarg del dia
Una bona opció per no patir indigestions és repartir els àpats al llarg del dia, amb això s’aconseguirà que la ingesta en l’àpat en qüestió sigui menor, millorar la digestió fent-la més ràpida i efectiva, i arribar-hi amb menys sensació de gana. No s’han de prendre aquestes dates per fer un bufet lliure al menjar o sopa, realitzant una ingesta desproporcionada que pot passar factura causant malestar.

Evitar fartaneres diverses dies seguides
En època de Nadal, a més de les dates assenyalades, hi ha molts sopars i dinars amb amics, companys de feina i família, tothom aprofita aquests dies per veure la gent que fa temps que no veu i celebrar-ho al voltant d’un suculent menjar. És inevitable fer-ho, però fora de les dates assenyalades seria bo una planificació i intentar evitar dos plans el mateix dia o dies seguits, si un no hi pot posar remei és fonamental menjar amb moderació.



Mastegar bé els aliments
Sempre cal mastegar molt els aliments, però en aquestes dates més, això evitarà una mala digestió, ja que si no es masteguen bé no es digereixen correctament i pot provocar inflor, gasos i dolor d’estómac.

No jeure de seguida
És important també deixar passar almenys una hora i mitja abans d’anar-se’n a dormir després d’haver menjat. D’aquesta manera s’evitarà que la digestió sigui més lenta i es pugui córrer el risc de patir acidesa.

No abusar d’aliments rics en greixos, picants i dolços
Aquests aliments són susceptibles de provocar males digestions, ja que alenteixen el procés de la digestió. ¡No se n’ha d’abusar!

Evitar roba ajustada
És important evitar la roba ajustada i cinturons, ja que amb això s’impedirà pressionar la zona abdominal facilitant la digestió i evitant dolors innecessaris.

No menjar aliments massa freds 
Cal posar especial cura amb els aliments massa freds o massa calents, ja que provoquen que el nostre estómac s’irriti i puguin aparèixer molèsties.

No prendre aliments gaire calents
Cal tenir especial cura amb els aliments molt calents, ja que provoquen que el nostre estómac s’irriti i puguin aparèixer molèsties. A més, un menjar massa calent pot afavorir l’aparició d’úlceres i el seu contingut en nutrients és molt menor.
 

Temes: Nutrició Nadal