Infància
Illa Acer, la segona promoció d’habitatge protegit més gran de la ciutat
Amb 234 habitatges protegits, 172 de lloguer assequible i 62 en dret de superfície, Illa Acer oferirà habitatge per a prop de 600 persones i reforçarà la Marina del Prat Vermell com un dels pols d’habitatge protegit més importants de la ciutat
Illa Acer, la segona promoció d’habitatge protegit més gran de la ciutat /
El procés d’inscripció a la promoció d'Illa Acer ja està obert per a les persones inscrites al Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Barcelona. El projecte comporta una inversió municipal de 32,8 milions d’euros i es preveu que els pisos es lliurin durant el primer trimestre del 2026. La promoció s’ubica a la confluència dels carrers de l’Acer, dels Motors, de Cal Cisó i Ascó, al barri de la Marina del Prat Vermell, al districte de Sants-Montjuïc, i amb 234 habitatges es converteix en la segona promoció d’habitatge protegit més gran de Barcelona, després d’Illa Glòries.
Consta de dos blocs i cinc escales i combina 172 pisos de lloguer assequible i 62 en dret de superfície, una fórmula que garanteix que el sòl continuï sent de titularitat pública. La promoció d’Illa Acer permetrà allotjar unes 600 persones i a més tindrà places d’aparcament per a cotxes (12 d’elles adaptades), 54 per a motocicletes i 256 per a bicicletes.
Presentació de sol·licituds
El període d’inscripció està obert fins al 26 de juny, a les 14.30 h, i és exclusiu per a persones ja inscrites al Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Barcelona que compleixin els requisits de les bases. La sol·licitud es pot presentar telemàticament al web del registre o presencialment a les oficines d’habitatge; un cop tancat el termini, es publicaran les llistes provisionals, el sorteig es farà durant el quart trimestre del 2025.
La Marina, un barri en transformació
Notícies relacionadesAmb gairebé 12.000 habitatges previstos al barri, prop d’un 50% dels quals són protegits, la Marina del Prat Vermell s’ha convertit en un dels principals pols de creixement d’habitatge protegit de la ciutat. Des del 2023 ja s’han lliurat 212 pisos públics, xifra que creixerà l’any vinent amb els 234 d’Illa Acer.
Paral·lelament avancen altres promocions: 119 habitatges d’Habitatge Metròpolis Barcelona, 362 d’impulsats per Incasòl i HMB, 85 de gestionats per entitats socials i 111 més que s’adjudicaran a través del concurs dels solars d’Acer i Ascó.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA