Obres
Comença la transformació de la Meridiana fins a Fabra i Puig amb una duració de divuit mesos
La remodelació de l’avinguda Meridiana entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig comença el 28 d’abril i s’allargarà divuit mesos. L’actuació segueix el disseny que ja s’ha executat en els trams anteriors, fins al parc de les Glòries, amb més espai per passejar, més verd i prioritat per a la mobilitat sostenible

Vista aèria de la Meridiana /
L'avinguda Meridiana entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig se sotmetrà a una remodelació a partir del 28 d'abril. Les obres, que duraran divuit mesos, seguiran el disseny dels trams anteriors. El tram comptarà amb dos carrils per a vehicles i un per al bus a cada sentit, un carril bici bidireccional central, voreres més amples, 230 arbres més i 7.200 metres quadrats de parterres.
A més, el nombre de passos de vianants s’incrementa dels nou d’actuals a quinze per facilitar els desplaçaments a peu entre els barris que queden a ambdues bandes de l’avinguda.
Rambla central a la Sagrera
El tram que se situa entre els carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa tindrà un passeig central ampli per als vianants, amb zones d’estada i verd, i dos carrils bici unidireccionals —un per sentit— que se situaran a banda i banda de la rambla.
A més, es renovaran els jardins d’Ángeles López de Ayala, on s’actualitzarà l’àrea de jocs infantils perquè sigui accessible, i s’eixamplarà la vorera entre el carrer de les Antilles i el carrer de Pegàs.
Espai per als busos
Entre els carrers de Felip II i Garcilaso s’habilitaran dos carrils bus en sentit sortida i un carril bus, més una zona per desencotxar en sentit entrada.
L’objectiu és crear un espai d’intermodalitat perquè els busos urbans i interurbans encotxin i desencotxin al passatge amb comoditat i sense interrompre el pas de la resta d’autobusos.

Plànol amb el disseny que s'executarà en el tram de la Meridiana fins a Fabra i Puig /
Afectacions de la mobilitat
El pressupost de les obres de la Meridiana fins a Fabra i Puig serà de 26 milions d’euros i tindran una durada de divuit mesos. Durant aquest període hi haurà diverses afectacions de la mobilitat, que variaran segons les necessitats de cada fase.
Les diverses línies d’autobusos de TMB afectades per les obres —H8, V27, 62, 96 i 126, així com la N3 del Nitbús—, modificaran les seves parades. Per la seva banda, els busos interurbans concentraran els canvis als àmbits de la Sagrera, l’estació de Clot-Aragó i la de Fabra i Puig, per mantenir la connexió tant amb el servei de metro com amb el de Rodalies. Es preveu que entrin en funcionament dilluns, 28 d’abril.
Bicicletes i canvis de sentit
Notícies relacionadesPel que fa als carrils bici afectats, s’ha iniciat la construcció d’un nou carril bidireccional i provisional de 950 metres al carrer de Concepción Arenal per facilitar un itinerari ciclista segregat mentre duri la reforma.
També en aquesta fase preliminar de les obres s’executaran dos canvis de sentit. D’una banda, el carrer d’Olesa entre Garcilaso i Cienfuegos canviarà de sentit Besòs a sentit Llobregat, mentre que entre Cienfuegos i la Meridiana, quedarà en atzucac.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- D’Olot a l’armada japonesa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Energia Rafael Villaseca assumeix la presidència de Veolia España
- Anàlisi Reynés guanya més pés en el món Caixa
- Primer trimestre BBVA guanya un 22,7% més però descarta una millora de l’opa al Sabadell
- Relleu en la banca La Caixa prescindeix de Simón i situa Reynés al capdavant de Criteria
- La crisi aranzelària Només quatre empreses s’han interessat pels crèdits del Govern